مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و سنجش رابطه اخلاق کسب و کار و رضایت مشتری

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف این مقاله, بررسی تاثیر عوامل مسوولیت پذیری, احترام, صداقت و انصاف به عنوان مولفه های اخلاق کسب و کار کارکنان بر رضایت مندی مشتری است. جامعه آماری-پژوهش, مشتریان تعمیرگاه های ایران خودرو و سایپا در سطح شهر کرمان است و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, نمونه ای به تعداد 267 نفر انتخاب شده است. جهت سنجش میزان رعایت اخلاق کسب و کار و میزان رضایت مشتریان, از پرسش نامه محقق ساخته 23 سوالی استفاده شد و جهت سنجش پایایی ابزار, از آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب پایایی کل پرسش-نامه برابر 0.9573 بود. برای تجزیه و تحلیل داده-ها از تکنیک های توصیفی از جمله جداول فراوانی, نمودارها و میانگین و آزمون های آماری استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون, آزمون آنوا و رگرسیون استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد بین اخلاق کسب و کار و مولفه های آن و رضایت مشتری, رابطه معنی داری 81.5 درصد وجود دارد. تاثیر مولفه های اخلاق کسب وکار بر رضایت مشتری به ترتیب اولویت عبارتند از: مسوولیت پذیری, احترام, صداقت و انصاف. همچنین در مقایسه بین تعمیرگاه های مجاز ایران خودرو و سایپا این نتیجه حاصل شد که رعایت اخلاق کسب و کار و در نتیجه رضایت مشتری در تعمیرگاه های سایپا, بالاتر از ایران خودرو بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی نژاد، مهدی، و تقوی، علی. (1394). بررسی و سنجش رابطه اخلاق کسب و کار و رضایت مشتری. پژوهش های مدیریت عمومی، 8(28)، 87-108. SID. https://sid.ir/paper/222135/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی نژاد مهدی، تقوی علی. بررسی و سنجش رابطه اخلاق کسب و کار و رضایت مشتری. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1394؛8(28):87-108. Available from: https://sid.ir/paper/222135/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ابراهیمی نژاد، و علی تقوی، “بررسی و سنجش رابطه اخلاق کسب و کار و رضایت مشتری،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 8، no. 28، pp. 87–108، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button