مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت احساسات گامی در راستای توسعه جامعه شناسی احساسات

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 33

چکیده

 گذر از پارادایم دوم اقتصادی به پارادایم سوم اقتصادی, نشانگر تحول و دگرگونی از حوزه صنعت به سوی مشاغل خدماتی می باشد, که دانش, اطلاعات, ارتباطات و احساسات نقش عمده ای در این نوع مشاغل بر عهده دارند. تحولات اخیر در حوزه جامعه شناسی نیز, در خدمت این گذار اقتصادی بوده است, به این نحو که با ظهور اندیشمندانی چون هوخشیلد, ترنر, کالینز, کمپر و... می توان به اهمیت چنین مشاغلی, به ویژه احساسات که نسبت به این مشاغل مرکزی هستند, پی برد.تا پیش از این, اهمیت چندانی به ریشه های اجتماعی و فرهنگی احساسات داده نمی شد و آن ها بیشتر, در حوزه روان شناسی مورد مطالعه قرار می گرفتند.حال, جامعه شناسی, در صدد جبران این کاستی ها برآمده و با کارهای عمده خود نشان داده است که چگونه احساسات در جوامع مختلف و از طریق فرهنگی برساخته می شوند. هوخشیلد برجسته ترین نظریه پرداز این حوزه خاطر نشان می کندکه ما نه تنها یاد می گیریم که احساسات خود را مدیریت کنیم, بلکه از روش های مختلف مدیریتی (بازی عمیق و بازی سطحی) برای فروش احساسات خود استفاده کرده و در قبال چنین کاری مزد نیز دریافت می کنیم.پس کار احساسی ارزش مبادله داشته و از طریق قواعد احساسی تعدیل می شود. به همین خاطر, مقاله حاضر, قصد دارد با طرح مدیریت احساسات و مفاهیم کلیدی مطرح در حوزه جامعه شناسی احساسات, گامی در راستای توسعه این حوزه از جامعه شناسی بردارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس زاده، محمد، طالب پور، اکبر، و پناه شاهی، مهسا. (1393). مدیریت احساسات گامی در راستای توسعه جامعه شناسی احساسات. مطالعات جامعه شناسی، 6(24)، 7-33. SID. https://sid.ir/paper/222511/fa

    Vancouver: کپی

    عباس زاده محمد، طالب پور اکبر، پناه شاهی مهسا. مدیریت احساسات گامی در راستای توسعه جامعه شناسی احساسات. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1393؛6(24):7-33. Available from: https://sid.ir/paper/222511/fa

    IEEE: کپی

    محمد عباس زاده، اکبر طالب پور، و مهسا پناه شاهی، “مدیریت احساسات گامی در راستای توسعه جامعه شناسی احساسات،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 6، no. 24، pp. 7–33، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button