Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه میزان گرایش سرپرستان خانوار مناطق ده گانه شهرداری تبریز به گردشگری و رابطه آن با متغیرهای رسا نه های جمعی، سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 53

چکیده

 بررسی نقش رسا نه های جمعی, سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی درگرایش به گردشگری سلامت از مهم ترین اهداف این پژوهش است. در این پژوهش که به روش پیمایشی انجام شده 400 نفر از سرپرستان خانوار تبریزی ازمناطق ده گانه شهرداری تبریز با استفاده از شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب و با کمک ابزار پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفتند. 31 درصد جامعه آماری این تحقیق را زنان و 69 درصد را مردان تشکیل داده اند. نتایج نشان داد ( 3/53 درصد) پاسخگویان تبلیغات رسانه ای را از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی برای تمایل به گردشگری می دانند. نتایج نشان می دهد, بین دو متغیر میزان رضایت از رسانه های جمعی و گرایش به گردشگری سلامت ارتباط معنی داری وجود دارد. بین دو متغیر سرمایه اقتصادی و گرایش به گردشگری سلامت سرپرستان خانوار تبریز ارتباط مستقیم و معنی داری وجود دارد. بین متغیر سرمایه اجتماعی و گرایش به گردشگری سلامت سرپرستان خانوار تبریز رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد. هم چنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی نشان می دهد متغیرهای مستقل سرمایه اقتصادی, استفاده از رسانه های جمعی و رضایت از رسانه های جمعی بیشترین تاثیر را بر متغیر وابسته گرایش به گردشگری سلامت دارند و دراین میان متغیر مستقل رضایت از رسانه های جمعی با 20 درصد بیشترین سهم را در تبیین گردشگری سلامت دارد و پس از آن نیز متغیر مستقل میزان استفاده از رسانه-های جمعی 19 درصد متغیر وابسته گرایش به گردشگری سلامت را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آفتابی، معصومه، و عباس زاده، محمد. (1396). مطالعه میزان گرایش سرپرستان خانوار مناطق ده گانه شهرداری تبریز به گردشگری و رابطه آن با متغیرهای رسا نه های جمعی, سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی. مطالعات جامعه شناسی، 9(35 )، 37-53. SID. https://sid.ir/paper/222557/fa

    Vancouver: کپی

    آفتابی معصومه، عباس زاده محمد. مطالعه میزان گرایش سرپرستان خانوار مناطق ده گانه شهرداری تبریز به گردشگری و رابطه آن با متغیرهای رسا نه های جمعی, سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1396؛9(35 ):37-53. Available from: https://sid.ir/paper/222557/fa

    IEEE: کپی

    معصومه آفتابی، و محمد عباس زاده، “مطالعه میزان گرایش سرپرستان خانوار مناطق ده گانه شهرداری تبریز به گردشگری و رابطه آن با متغیرهای رسا نه های جمعی, سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 9، no. 35 ، pp. 37–53، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222557/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا