مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسوولیت اجتماعی با رویکرد کارول

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 سازمان ها از مجرای تعیین و تبیین خوب و بد در برابر گروه های مخالف ذی نفع از خود واکنش نشان می دهند. آن ها به گونه ای عمل می کنند که از دیدگاه مشتریان, نهادها و سازمان های دولتی, سهامداران و کل جامعه دارای کرداری نیکو باشند, رعایت این عوامل تحت عنوان مسوولیت اجتماعی تلقی می شود. تحقیق حاضر با هدف مقایسه شرکت های مسافر بری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسوولیت اجتماعی انجام شده است.روش تحقیق توصیفی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می باشد که تعداد آن ها 8 شرکت می باشد. با توجه به محدود بودن جامعه آماری و هدف تحقیق, کل جامعه آماری مورد پیمایش قرار گرفته و نمونه گیری انجام نشده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. در طراحی پرسشنامه از ابعاد مسوولیت اجتماعی بنگاه مبتنی بر رویکرد کارول (1991) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش ویکور [4] و آنتروپی شانون بهره گیری به عمل آمده است. نتایج حاصل بیانگر رتبه هر یک از شرکت ها, از لحاظ میزان توجه به مسوولیت اجتماعی بنگاه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، هوشنگ، سلطانی فسقندیس، غلامرضا، و شکری، عبدالحسین. (1393). بررسی مقایسه ای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسوولیت اجتماعی با رویکرد کارول. مطالعات جامعه شناسی، 6(23)، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/222619/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده هوشنگ، سلطانی فسقندیس غلامرضا، شکری عبدالحسین. بررسی مقایسه ای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسوولیت اجتماعی با رویکرد کارول. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1393؛6(23):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/222619/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ تقی زاده، غلامرضا سلطانی فسقندیس، و عبدالحسین شکری، “بررسی مقایسه ای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسوولیت اجتماعی با رویکرد کارول،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 6، no. 23، pp. 29–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button