Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل اساسی پیش بینی رفتار خرابی مدار خط در علائم الکتریکی راه آهن

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 329

چکیده

 آماده بکاری روسازی راه آهن شرط بلا منازع بهره برداری از آن در ارائه خدمات حمل و نقل ریلی است. از آنجا که توقعات عمومی در خدمات برنامه ریزی شده بخصوص در جابجایی مسافر فاقد پذیرش وقفه ای برای عملیات نگهداری است اقدام پیشگیرانه برای رفع ازکارافتادگی روسازی از اهمیت ویژه ای برخوردارمی گردد. از بین تجهیرات روسازی مدار خط که ازکارافتادگی آن تقریبا معادل از کارافتادگی خط است, ناشناخته ترین رفتار را برای پیشبینی وقوع زمان از کارافتادگی دارد تحقیقات انجام شده هیچگاه پاسخ مستقیمی به برآوردی از پیشبینی زمان وقوع خرابی مدار خط و یا علائم الکتریکی یک ایستگاه در حالت جامع شرایط ذاتی تجهیز, شرایط بهره برداری تجهیز و وضعت نگهداری تجهیز نداشته اند و غالبا در فضایی محدود از شرایط کاری خلاصه و ساده سازی شده موضوع را بررسی کرده اند. مدل اساسی پیش بینی رفتار خرابی مدار خط برپایه تخمین توابع توزیع چگالی و تجمعی احتمال خرابی و قابلیت اطمینان آن قرار دارد. این تخمین از آنجا معتبر می گردد که توابع آماری مورد نظر با متوسط گیری روی تعداد زیادی پیش امد در شرایط واقعی محاسبه و اعتبار آن با روش های نظری استاندارد تایید می گردد. برای مطالعه ی موردی مدار خط ایستگاه راه آهن تهران انتخاب شده است که تخمین تابع توزیع تجمعی خرابی آن براساس تحلیل آمار حدود ده سال گزارش از کار افتادگی آن دست می آید. این تخمین بر مدل توزیع ویبل برازش شده تا پارامترهای شکل, مقیاس و مبدا مدل رفتار خرابی مدار خط بدست آید. نتایج بدست آمده با پذیرش 5 درصد خطا در برازش حاکی از آن است که مدار خط ایستگاه راه آهن تهران با متوسط زمان بین دو خرابی برابر با 7/2 روز برای 7/1 روز, 5/7 روز و 11 روز از زمان شروع کار بعد از رفع هر خرابی به ترتیب با احتمال 50 درصد, 10 درصد و 5 درصدبا خرابی مواجه نحواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادت، اکبر. (1398). مدل اساسی پیش بینی رفتار خرابی مدار خط در علائم الکتریکی راه آهن. مهندسی حمل و نقل، 11(2 (پیاپی 43) )، 313-329. SID. https://sid.ir/paper/223863/fa

    Vancouver: کپی

    سعادت اکبر. مدل اساسی پیش بینی رفتار خرابی مدار خط در علائم الکتریکی راه آهن. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 43) ):313-329. Available from: https://sid.ir/paper/223863/fa

    IEEE: کپی

    اکبر سعادت، “مدل اساسی پیش بینی رفتار خرابی مدار خط در علائم الکتریکی راه آهن،” مهندسی حمل و نقل، vol. 11، no. 2 (پیاپی 43) ، pp. 313–329، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا