مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی شبکه مبنای تصادفات جرحی عابر پیاده به کمک شبکه عصبی در محیط GIS (مطالعه ی موردی: شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 266

چکیده

 در این مقاله با در نظر گرفتن 23 پارامتر موثر بر تصادفات جرحی عابر پیاده شهر مشهد (در چهار گروه) در سال های 1391 تا 1393 و آماده سازی لایه های رستری لازم در محیط GIS, تاثیر هر یک از آن ها در قالب ارزیابی عملکرد شبکه عصبی پرسپترون چندلایه, اولویت بندی گردید. در اغلب تحقیقات انجام شده, مدل سازی بردار مبنا مدنظر قرار گرفته و به انعطاف پذیری و دقت پیش بینی رستر مبنای تصادفات در راستای تعیین تاثیر مکانی پارامترها توجهی نشده است. در مقاله پیش رو علاوه بر در نظر گرفتن متغیرهای رایج, متغیرهای فرم شهری و جمعیتی-اجتماعی نیز لحاظ شدند و 38 متغیر مستقلاز چهار حوزه مختلف به طور همزمان ارزیابی گردیدند. به این ترتیب که با انجام پردازش های مکانی-آماری, ابتدا داده های رستری ورودی با ابعاد 20*20 متر در یک پایگاه داده مکانی آماده سازی و به منظور پیاده سازی مدل شبکه عصبی پرسپترون چند لایه, در محیط برنامه نویسی MATLAB فراخوانی شدند. در ادامه, مجموعه داده های رستری شامل 111537 پیکسل تحلیل شده و با تغییر تعداد نورون ها, تعداد لایه ها, توابع انتقال, توابع آموزش و ترکیب های متفاوت آموزشی و آزمون, 25 طرح مختلف شبکه عصبی به کمک پارامترهای MSE و ارزیابی گردیدند. نتایج حاکی از آن است که بهترین مدل با 0/95 و MSE=0/0020در بیان ارتباط تعداد تصادفات جرحی عابر پیاده درون شهری و پارامترهای مرتبط با آن بسیار کارآمد و دقیق عمل نموده است. با پیاده سازی مدل مذکور در محدوده مطالعاتی شهر مشهد, مشخص گردید که پارامترهای تراکم خالص مسکونی در نواحی شهرداری, بافت ارگانیک شهری و طبقه اول منزلت اجتماعی به ترتیب دارای بیشترین تاثیر و پارامترهای عرض پیاده روی بالای 10 متر, معابر شریانی درجه دو اصلی و طبقه سوم منزلت اجتماعی به ترتیب دارای کمترین تاثیر در تصادفات عابر پیاده هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیران، غلامرضا، حسن پور، مریم، شاد، روزبه، و محمدزاده مقدم، ابوالفضل. (1397). مدل سازی شبکه مبنای تصادفات جرحی عابر پیاده به کمک شبکه عصبی در محیط GIS (مطالعه ی موردی: شهر مشهد). مهندسی حمل و نقل، 10(2 (پیاپی 39) )، 245-266. SID. https://sid.ir/paper/223893/fa

    Vancouver: کپی

    شیران غلامرضا، حسن پور مریم، شاد روزبه، محمدزاده مقدم ابوالفضل. مدل سازی شبکه مبنای تصادفات جرحی عابر پیاده به کمک شبکه عصبی در محیط GIS (مطالعه ی موردی: شهر مشهد). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 39) ):245-266. Available from: https://sid.ir/paper/223893/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا شیران، مریم حسن پور، روزبه شاد، و ابوالفضل محمدزاده مقدم، “مدل سازی شبکه مبنای تصادفات جرحی عابر پیاده به کمک شبکه عصبی در محیط GIS (مطالعه ی موردی: شهر مشهد)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 2 (پیاپی 39) ، pp. 245–266، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button