مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده از روش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 173

چکیده

 با توجه به تقاضای روزافزون حمل و نقل ریلی, نیاز به افزایش ظرفیت در گلوگاه های ریلی گریزناپذیر است. به همین منظور, باید با بکارگیری تمهیدات لازم, مشکل ظرفیتی این مسیرهای ریلی برطرف شود. هدف از این پژوهش, ارایه روشی برای بررسی راهکارهای مناسب جهت افزایش ظرفیت گلوگاههای ریلی است. ظرفیت مسیرهای ریلی به پارامترهای زیرساخت, ناوگان و بهره برداری وابسته است. در این مطالعه, یک مدل بهینه سازی جدید بر مبنای جریان چند کالایی برای مدل سازی مسیر ریلی و محاسبه ظرفیت, ارایه شده است. ورودیهای مدل, شامل خصوصیات مسیر ریلی و نوع قطارها است. از جمله مهم ترین محدودیتهای استفاده شده در این مدل می توان به محدودیت انواع قطارها و تعداد خطوط پهلوگیری در ایستگاهها اشاره کرد. همچنین در این مقاله, برای ارزیابی عملکرد سناریوهای مختلف افزایش ظرفیت در مسیرهای ریلی, شاخصهای مناسب بر مبنای ظرفیت و هزینه ارایه شده است. از مدل ارایه شده برای ارزیابی راهکارهای مختلف افزایش ظرفیت مسیر ریلی بادرود - اردکان به عنوان یکی از تنگناهای ظرفیتی کشور, استفاده شده است. نتایج مدل نشان می دهد که بر اساس درصد افزایش ظرفیت, احداث دو نقطه جدایی جدید با دو خط پهلوگیری مابین هر دو ایستگاه موجود بهترین گزینه محسوب می شود. بر اساس هزینه افزودن یک قطار, احداث دو نقطه جدایی جدید با یک خط پهلوگیری مابین هر دو ایستگاه موجود بهترین انتخاب است. در نهایت, بر اساس نسبت ظرفیت به هزینه, احداث یک نقطه جدایی جدید (دارای یک خط پهلوگیری) ما بین هر دو ایستگاه موجود بهترین انتخاب محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یقینی، مسعود، نیکو، نریمان، و تمنایی، محمد. (1390). ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده از روش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان. مهندسی حمل و نقل، 3(2 (پیاپی 10))، 159-173. SID. https://sid.ir/paper/223932/fa

    Vancouver: کپی

    یقینی مسعود، نیکو نریمان، تمنایی محمد. ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده از روش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1390؛3(2 (پیاپی 10)):159-173. Available from: https://sid.ir/paper/223932/fa

    IEEE: کپی

    مسعود یقینی، نریمان نیکو، و محمد تمنایی، “ارایه روشی جهت بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت مسیرهای ریلی با استفاده از روش بهینه سازی همراه با مطالعه موردی مسیر بادرود- اردکان،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 159–173، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button