مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر متغیرهای حمل ونقلی بر تغییر استفاده از شیوه سواری شخصی در سفرهای روزانه

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 29

چکیده

 سیاست گذاران حمل و نقل برای بهبود شرایط حمل و نقلی جامعه سیاست هایی را اتخاذ می کنند, حال آنکه شهروندان در رویارویی با این سیاستها, تصمیماتی را برای بهبود شرایط سفر خود اتخاذ می کنند. مطالعات متعددی بیانگر آن است که این تصمیمات غالبا منجر به تحقق نیافتن پیش بینی های سیاست گذاران, در تجویز سیاستهای مدیریتی حمل ونقل برای جامعه می شود. در این مقاله با استفاده از رویکردی رفتاری, به بررسی نقش متغیرهای حمل ونقلی در تغییر وسیله استفاده کنندگان از سواری شخصی در سفرهای روزانه به محدوده مرکزی شهر تهران, پرداخته شده است. در این رویکرد با استفاده از مبانی طراحی آزمایش و مدلهای لوجیت, نقش متغیرهای موثر بر تغییر شیوه سفر از وسیله نقلیه شخصی به هفت طریقه جایگزین در اثر اعمال سیاست های مدیریت تقاضای حمل ونقل بررسی شده است. بر این اساس متغیرها به دو دسته متغیرهای حمل ونقلی و متغیرهای غیر حمل ونقلی تقسیم شده اند که نتایج مدل ها بیانگر آن است که در تمامی طریقه های سفر مورد بررسی, نقش متغیرهای غیر حمل ونقلی پررنگ تر است. این مطالعه نشان می دهد که بیشترین سهم متغیرهای حمل ونقلی, در انتخاب گزینه های همگانی با دسترسی پیاده با متوسط 43 درصد و تاکسی با متوسط 31 درصد است. پس از آن, موتورسیکلت با 12 درصد, همگانی با دسترسی های شخصی و تاکسی هرکدام با 10 درصد قرار داشته و گزینه های تاکسی تلفنی و تاکسی با دسترسی شخصی نیز به ترتیب با پنج درصد و یک درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبیان، میقات، و کرمانشاه، محمد. (1394). بررسی اثر متغیرهای حمل ونقلی بر تغییر استفاده از شیوه سواری شخصی در سفرهای روزانه. مهندسی حمل و نقل، 7(1)، 13-29. SID. https://sid.ir/paper/223999/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبیان میقات، کرمانشاه محمد. بررسی اثر متغیرهای حمل ونقلی بر تغییر استفاده از شیوه سواری شخصی در سفرهای روزانه. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛7(1):13-29. Available from: https://sid.ir/paper/223999/fa

    IEEE: کپی

    میقات حبیبیان، و محمد کرمانشاه، “بررسی اثر متغیرهای حمل ونقلی بر تغییر استفاده از شیوه سواری شخصی در سفرهای روزانه،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 1، pp. 13–29، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223999/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button