مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل انتقادی نسبت فلسفه اطلاعات و علم کتابداری و اطلاع رسانی بر اساس دیدگاه لوچیانو فلوریدی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف: تولید دانش درخودنگرانه در علم کتابداری و اطلاع رسانی و تقویت مبانی نظری آن از طریق بررسی ارتباط و تعامل بین فلسفه اطلاعات با علم کتابداری و اطلاع رسانی.روش شناسی: تحلیل مفهومی آرای لوچیانو فلوریدی درباره نسبت فلسفه اطلاعات با علم کتابداری و اطلاع رسانی و ارزیابی انتقادی آن.یافته ها: برای ایجاد مبنای نظری مناسب در علم کتابداری و اطلاع رسانی, تفکر فلسفی یک ضرورت است. فلسفه اطلاعات می تواند مبنای فکری مناسبی برای علم کتابداری و اطلاع رسانی فراهم کند. با وجود این, رابطه فلسفه اطلاعات با علم کتابداری و اطلاع رسانی یک سویه نیست, بلکه بین آنها رابطه ای دوسویه برقرار است. کتابداری و اطلاع رسانی در مقام فلسفه کاربردی اطلاعات می تواند در توسعه هرچه بیشتر فلسفه اطلاعات, به ویژه در حل مسائل کاربردی و اخلاقی سپهر اطلاعات, نقشی فعال ایفا کند.نتیجه گیری: دیدگاه فلوریدی درباره نسبت بین فلسفه اطلاعات با علم کتابداری و اطلاع رسانی, گرچه واجد بصیرت های مهمی است, لیکن رویکردی حذف گرایانه دارد و سایر نحله های فکری را کنار می گذارد. فلسفه اطلاعات می تواند یکی از منابع فکری لازم برای قوام بخشیدن به مبانی نظری علم کتابداری و اطلاع رسانی را فراهم کند, اما یگانه منبع نیست. در مقابل رویکرد حذف گرایانه فلوریدی, رویکرد تکثرانگارانه پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خندان، محمد. (1397). تحلیل انتقادی نسبت فلسفه اطلاعات و علم کتابداری و اطلاع رسانی بر اساس دیدگاه لوچیانو فلوریدی. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، 29(1 (پیاپی 113) )، 7-32. SID. https://sid.ir/paper/224255/fa

    Vancouver: کپی

    خندان محمد. تحلیل انتقادی نسبت فلسفه اطلاعات و علم کتابداری و اطلاع رسانی بر اساس دیدگاه لوچیانو فلوریدی. مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)[Internet]. 1397؛29(1 (پیاپی 113) ):7-32. Available from: https://sid.ir/paper/224255/fa

    IEEE: کپی

    محمد خندان، “تحلیل انتقادی نسبت فلسفه اطلاعات و علم کتابداری و اطلاع رسانی بر اساس دیدگاه لوچیانو فلوریدی،” مطالعات کتابداری و سازماندهی اطلاعات (مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات)، vol. 29، no. 1 (پیاپی 113) ، pp. 7–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224255/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button