مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنترل بهینه مقاوم دینامیک عرضی وسایل نقلیه خودران با رویکرد برنامه ریزی پویای تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 296 | صفحه پایان 301

چکیده

 در این مقاله کنترل دینامیک عرضی خودرو با سرعت طولی ثابت, با استفاده از برنامه ریزی پویای تطبیقی, کنترل پس گام و نظریه بازی های مجموع-صفر بررسی شده است. دینامیک به صورت غیر خطی در نظر گرفته شده و گشتاور فرمان به جای زاویه فرمان به عنوان ورودی قرار گرفته است. در روش ارائه شده ابتدا دینامیک عرضی خودرو به همراه دینامیک نگهداری خط ادغام شده و تشکیل یک زیرسیستم می دهند که ورودی آن زاویه فرمان است و انحنای جاده به عنوان اغتشاش در نظر گرفته شده است. با استفاده از برنامه ریزی پویای تطبیقی, شبکه های عصبی و نظریه بازی های مجموع-صفر برای این زیرسیستم, قانون کنترل بهینه استخراج شده و سپس نتیجه به زیرسیستم دوم که همان دینامیک زاویه فرمان خودرو است اعمال می گردد که در آن قانون کنترل با استفاده از روش کنترل پس گام استخراج می شود. در پایان به منظور مشاهده کارایی الگوریتم ارائه شده, روش مذکور بر روی یک مدل, شبیه سازی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساطوری، محمدرضا، رزمی نیا، ابوالحسن، و مرعشیان، سیدآرش. (1398). کنترل بهینه مقاوم دینامیک عرضی وسایل نقلیه خودران با رویکرد برنامه ریزی پویای تطبیقی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، 17(4 )، 296-301. SID. https://sid.ir/paper/228049/fa

    Vancouver: کپی

    ساطوری محمدرضا، رزمی نیا ابوالحسن، مرعشیان سیدآرش. کنترل بهینه مقاوم دینامیک عرضی وسایل نقلیه خودران با رویکرد برنامه ریزی پویای تطبیقی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق[Internet]. 1398؛17(4 ):296-301. Available from: https://sid.ir/paper/228049/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا ساطوری، ابوالحسن رزمی نیا، و سیدآرش مرعشیان، “کنترل بهینه مقاوم دینامیک عرضی وسایل نقلیه خودران با رویکرد برنامه ریزی پویای تطبیقی،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، vol. 17، no. 4 ، pp. 296–301، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button