مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود پایداری جانبی خودرو از طریق کنترل بهینه غیر خطی دینامیک چرخشی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 106

چکیده

 مشخصه غیرخطی نیروهای تایر اصلی ترین عامل ناپایداری دینامیک جانبی خودرو بوده و کنترل مستقیم گشتاور چرخشی روشی موثر برای پایدارسازی خودرو است. در این مقاله برای کنترل دینامیک چرخشی خودرو یک کنترل کننده بهینه غیرخطی با هدف تعقیب رفتار خطی محدود شده با ضریب اصطکاک جاده طراحی می شود. برای این منظور, ابتدا با استفاده از بسط سری تیلور, پاسخ چرخشی خودرو از روی یک مدل غیر خطی دو درجه آزادی توسعه داده شده, پیش بینی می شود و سپس با حداقل کردن پاسخ های مطلوب و پیش بینی شده, قانون کنترل مورد نظر به دست می آید. در ادامه, خواص عمده کنترل کننده پیشنهاد شده, به همراه مزایای آن نسبت به سایر روش های متداول کنترلی, مورد بحث قرار می گیرد. قانون کنترلی بدست آمده بصورت تحلیلی بوده و پیاده سازی آن آسان است. ضمن این که با این روش می توان محدودیت های ورودی های کنترلی را نیز در نظر گرفت. کارآیی بیشتر سیستم کنترلی با شبیه سازی مانورهای تغییر باند شدید به وسیله یک مدل کامل خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که با اعمال کنترل کننده بهینه غیرخطی, پایداری خودرو به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامیان، مصطفی، میرزایی، مهدی، و علی زاده، قاسم. (1385). بهبود پایداری جانبی خودرو از طریق کنترل بهینه غیر خطی دینامیک چرخشی. مکانیک هوا فضا، 2(3)، 97-106. SID. https://sid.ir/paper/102069/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامیان مصطفی، میرزایی مهدی، علی زاده قاسم. بهبود پایداری جانبی خودرو از طریق کنترل بهینه غیر خطی دینامیک چرخشی. مکانیک هوا فضا[Internet]. 1385؛2(3):97-106. Available from: https://sid.ir/paper/102069/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی اسلامیان، مهدی میرزایی، و قاسم علی زاده، “بهبود پایداری جانبی خودرو از طریق کنترل بهینه غیر خطی دینامیک چرخشی،” مکانیک هوا فضا، vol. 2، no. 3، pp. 97–106، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button