مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,249
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشنهاد دهنده تطبیقی منابع آموزشی بر اساس سبک یادگیری، بازخورد کاربر و الگوریتم اتوماتای یادگیر

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 70

چکیده

 سیستم های پیشنهاددهنده شخصی سازی شده, در کنار موتورهای جستجو, راهکاری برای غلبه بر مشکل گرانباری اطلاعات هستند به گونه ای که در آنها سعی می شود با استفاده از تکنیک های هوشمند و تعاملات کاربران در وب, محیطی شخصی سازی شده جهت تولید پیشنهادات مناسب فراهم آید.یکی از زمینه های کاربردی برای این سیستم ها, محدوده یادگیری تطبیقی است. یک زیرسیستم پیشنهاددهنده, ماژول مهمی از سیستم های تطبیقی آموزشی است که وظیفه ارائه اشیای آموزشی مناسب به کاربر خود را دارد. کاربران گوسفند خاکستری, یکی از چالش های مطرح شده در این دسته از سیستم ها هستند. این کاربران تشابه کمی با دیگر فراگیران دارند لذا پیشنهادات ارائه شده برای دیگران و یا بر اساس عادات قبلی آنها, لزوما مناسب این نوع از کاربران نیست. برای حل این چالش, راهکار مطرح شده در این مقاله, استخراج فراداده صفحات آموزشی وب و تطابق آنها با خصوصیت سبک یادگیری کاربر در قالب یک فرمول رتبه بندی, جهت ارائه مناسب ترین پیشنهاد منبع آموزشی برای یک فراگیر است.تعیین سبک یادگیری کاربر, بر اساس مدل فلدر- سیلورمن انجام می گیرد. سپس بر طبق میزان آن, صفحات مناسب برای آموزش و یادگیری بر حسب پارامترهای صریح و پنهان تعریف شده در آن صفحات, استخراج و پیشنهاد می گردند. پاسخ سیستم به پرس و جوی کاربر در قالب خروجی ایده مطرح شده, به وی نمایش داده می شود. همچنین کاربر می تواند جواب پیشنهادات برای سوال خود را با خروجی الگوریتم لوسین که در اکثر موتورهای جستجو مورد استفاده است, برای مقایسه میزان مناسب بودن آنها مشاهده نماید. کاربر میزان مفیدبودن پیشنهادات مطرح شده را به سیستم بازخورد می دهد. این بازخورد برای الگوریتم اتوماتای یادگیر تعریف شده برای تولید نتایج و پیشنهادات بعدی, مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه ای از سیستم پیاده سازی شده, در محیط آموزشی دانشگاهی, مورد ارزیابی دانشجویان قرار گرفته که نتایج بازخورد کاربران نشان از بهبود عملکرد سیستم نسبت به الگوریتم های متعارف جستجوی عمومی دارد. این سیستم را می توان به صورت یادگیری رسمی و غیر رسمی بر پایه منبع در محیط وب, مورد استفاده قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، محمد، فتوحی، فرانک، و اسماعیلی، مهدی. (1397). پیشنهاد دهنده تطبیقی منابع آموزشی بر اساس سبک یادگیری, بازخورد کاربر و الگوریتم اتوماتای یادگیر. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، 16(1 )، 61-70. SID. https://sid.ir/paper/228387/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی محمد، فتوحی فرانک، اسماعیلی مهدی. پیشنهاد دهنده تطبیقی منابع آموزشی بر اساس سبک یادگیری, بازخورد کاربر و الگوریتم اتوماتای یادگیر. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر[Internet]. 1397؛16(1 ):61-70. Available from: https://sid.ir/paper/228387/fa

    IEEE: کپی

    محمد طهماسبی، فرانک فتوحی، و مهدی اسماعیلی، “پیشنهاد دهنده تطبیقی منابع آموزشی بر اساس سبک یادگیری, بازخورد کاربر و الگوریتم اتوماتای یادگیر،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، vol. 16، no. 1 ، pp. 61–70، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا