مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرکاوی افزایشی با استفاده از یادگیری فعال بر روی جریان متون

صفحات

 صفحه شروع 291 | صفحه پایان 300

چکیده

نظرکاوی امروزه به عنوان یکی از کاربردهای پراهمیت پردازش زبان طبیعی مطرح است که به دلیل بالابودن حجم و نرخ نظرات تولیدشده نیاز به روش های ویژه ای برای پردازش دارد. امروزه با توجه به ماهیت جریان داده ای نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی و سایت های تجارت الکترونیکی, استفاده از الگوریتم های دسته بندی غیر افزایشی باعث می گردد به مرور زمان کارایی مدل یادگرفته شده برای کاوش نظرات کاهش یافته و عملاً غیر قابل استفاده شود. علاوه بر این به دلیل نامحدودبودن تعداد نظرات, امکان برچسب گذاری تمام نظرات برای ایجاد نمونه های آموزشی جدید و به روزرسانی مدل یادگرفته شده وجود ندارد. از آنجا که ممکن است نظرات جدید دارای واژگان جدید بوده و یا توزیع دسته های قطبیت تغییر کند, رانش مفهوم نیز می بایست در نظرکاوی افزایشی پشتیبانی گردد. در این مقاله یک روش جدید برای یادگیری قطبیت متون به صورت افزایشی ارائه می گردد که با استفاده از یادگیری فعال جریان داده ای, متون ارزشمند برای به روز رسانی مدل دسته بندی را انتخاب می کند و پس از تعیین برچسب آنها توسط متخصص انسانی, از آنها برای بهبود مدل دسته بندی بهره می گیرد. روش پیشنهادی به صورت برخط و بدون نیاز به ذخیره متون, با استفاده از تعداد محدودی متون برچسب خورده آموزش می بیند و قادر به تشخیص و پشتیبانی از رانش مفهوم می باشد. روش پیشنهادی با روش های شاخص افزایشی و غیر افزایشی, با استفاده از مجموعه داده های معتبر و معیارهای ارزیابی استاندارد مقایسه و ارزیابی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوربهبهانی، سیدفخرالدین. (1397). نظرکاوی افزایشی با استفاده از یادگیری فعال بر روی جریان متون. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، 16(4 )، 291-300. SID. https://sid.ir/paper/228532/fa

    Vancouver: کپی

    نوربهبهانی سیدفخرالدین. نظرکاوی افزایشی با استفاده از یادگیری فعال بر روی جریان متون. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر[Internet]. 1397؛16(4 ):291-300. Available from: https://sid.ir/paper/228532/fa

    IEEE: کپی

    سیدفخرالدین نوربهبهانی، “نظرکاوی افزایشی با استفاده از یادگیری فعال بر روی جریان متون،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، vol. 16، no. 4 ، pp. 291–300، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button