مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تعادل در دانش آموزان با قوس افزایش یافته کایفوز و لوردوز

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی ارتباط کایفوزیس و لوردوزیس با تعادل در دانش آموزان با هایپرکایفوزیس, هایپرلوردوزیس, هایپوکایفوزیس و هایپولوردوزیس و مقایسه تعادل در دو گروه هایپرکایفوزیس و هایپوکایفوزیس و دو گروه هایپرلوردوزیس و هایپولوردوزیس بود. به این منظور 350 دانش آموز به طور داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند. انحنای ستون فقرات آزمودنی ها به وسیله اسپاینال ماوس ارزیابی شد. از این تعداد, 20 فرد دارای هایپرکایفوزیس (با میانگین سنی 12.7±0.80 سال, وزن 50±1.01 کیلوگرم, قد 156±0.09 سانتی متر), 20 فرد دارای هایپوکایفوزیس (با میانگین سنی 12.2±0.89 سال, وزن 45±1.11 کیلوگرم, قد 149±0.11 سانتی متر), 20 فرد دارای هایپولوردوزیس (با میانگین سنی 12.75±0.96 سال, وزن 50.75±1.17 کیلوگرم, قد 151±0.11 سانتی متر) و 20 فرد دارای هایپولوردوزیس (با میانگین سنی 12.1±0.91 سال, وزن 48±1.02 کیلوگرم, قد 153±0.10 سانتی متر) به عنوان آزمودنی انتخاب شدند. برای ارزیابی تعادل ایستا, پویا و انحناهای ستون فقرات, به ترتیب از آزمون تعادلی لک لک, آزمون تعادلی ستاره و اسپاینال ماوس استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون آماری همبستگی پیرسون و t مستقل استفاده شد (P£0.05). نتایج نشان داد ارتباط منفی و معنی داری بین ناهنجاری کایفوزیس با تعادل ایستا و پویا وجود دارد (P£0.05). همچنین تعادل ایستا و پویا به طور معنی داری در افراد هایپرکایفوزیس نسبت به هایپوکایفوزیس کمتر است. بین لوردوزیس و تعادل ایستا و پویا و همچنین بین تعادل ایستا و پویا در دو گروه هایپر و هایپولوردوزیس, تفاوت معنی داری مشاهده نشد (P>0.05). به نظر می رسد لازم است مربیان ورزش مدارس و تیم های ورزشی با بررسی های دوره ای, افراد با این نوع ناهنجاری و به وی‍ژه هایپرکایفوزیس را به عنوان افراد مستعد آسیب به علت کاهش تعادل, برای برنامه های پیشگیرانه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نورسته، علی اصغر، حسینی، رضا، دانشمندی، حسن، و شاه حیدری، ساره. (1393). بررسی میزان تعادل در دانش آموزان با قوس افزایش یافته کایفوز و لوردوز. طب ورزشی (حرکت)، 6(1)، 57-71. SID. https://sid.ir/paper/229366/fa

    Vancouver: کپی

    نورسته علی اصغر، حسینی رضا، دانشمندی حسن، شاه حیدری ساره. بررسی میزان تعادل در دانش آموزان با قوس افزایش یافته کایفوز و لوردوز. طب ورزشی (حرکت)[Internet]. 1393؛6(1):57-71. Available from: https://sid.ir/paper/229366/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر نورسته، رضا حسینی، حسن دانشمندی، و ساره شاه حیدری، “بررسی میزان تعادل در دانش آموزان با قوس افزایش یافته کایفوز و لوردوز،” طب ورزشی (حرکت)، vol. 6، no. 1، pp. 57–71، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/229366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button