Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین راهبندان های ترافیکی بر مبنای خطوط سیر حاصل از اطلاعات مکانی داوطلبانه

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 76

چکیده

 برخلاف مزایای حسگرهای ثابت در گردآوری داده های ترافیکی مانند کیفیت بالا, عواملی مانند وابستگی به تجهیزات, عدم پوشش کامل, هزینه و زمان بالای گرد آوری, مدیریت و تحلیل داده ها نیاز به توسعه زیرساختی مناسب را آشکار می سازد. افزایش رو به رشد اطلاعات مکانی داوطلبانه و توسعه فن آوری های مکان آگاه ابعاد جدیدی برای جمع آوری و نشر داده های ترافیکی با حجم بالا و هزینه پایین فراهم ساخته است. لذا توسعه سامانه ای به منظور تسهیل در امر جمع آوری, استخراج و نشر اطلاعات ترافیکی با بهره گیری از اطلاعات مکانی داوطلبانه مدنظر قرارگرفت, اما با توجه به گستردگی موضوع, در این مقاله تمرکز بر خطوط سیر و ارائه راهکاری جهت استخراج راهبندان های ترافیکی است. در ابتدا داده های خطوط سیر در مرحله پیش پردازش پاک سازی و داده های نامربوط حذف می شوند, سپس با استفاده از الگوریتم تطبیق نقشه مکانی-زمانی بر شبکه معابر منطبق می گردند. پس از آن, سرعت متوسط بین هر دو نقطه متوالی محاسبه و با مقایسه سرعت جریان آزاد و سرعت شبکه معابر, راهبندان های ترافیکی تعیین می گردد. به منظور ارزیابی سامانه از داده های خطوط سیر شهر پکن در بازه زمانی 2 تا 8 فوریه سال 2008 میلادی که داوطلبانه توسط تاکسی ها جمع آوری شده استفاده گردید. برای نمونه نتایج راهبندان های ترافیکی در بازه زمانی 16 تا16:20 اکثرا در معابر اصلی و لینک های اتصال مشاهده می شود و این امر به علت انتقال جریان ترافیک از مرکز شهر و محل های کار به مناطق مسکونی است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که با استفاده از مشارکت مناسب کاربران در قالب اطلاعات مکانی داوطلبانه با نرخ نفوذ پایین (3.8%) ترافیک یک شهر بزرگ در حدود 72720 قطعه راه را با صرف هزینه پایین و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده می توان تعیین نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری، وحید، و عباس پور، رحیم علی. (1396). تعیین راهبندان های ترافیکی بر مبنای خطوط سیر حاصل از اطلاعات مکانی داوطلبانه. مهندسی فناوری اطلاعات مکانی، 5(3 )، 51-76. SID. https://sid.ir/paper/230030/fa

    Vancouver: کپی

    شکری وحید، عباس پور رحیم علی. تعیین راهبندان های ترافیکی بر مبنای خطوط سیر حاصل از اطلاعات مکانی داوطلبانه. مهندسی فناوری اطلاعات مکانی[Internet]. 1396؛5(3 ):51-76. Available from: https://sid.ir/paper/230030/fa

    IEEE: کپی

    وحید شکری، و رحیم علی عباس پور، “تعیین راهبندان های ترافیکی بر مبنای خطوط سیر حاصل از اطلاعات مکانی داوطلبانه،” مهندسی فناوری اطلاعات مکانی، vol. 5، no. 3 ، pp. 51–76، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا