مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر حضور آموزه های ترافیکی در کتاب های درسی آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 96

چکیده

 تلفات جانی, صدمات جسمی, زیان های اجتماعی, خسارت های مالی و هزینه زمان های از دست رفته از جمله تبعات حوادث و سوانح تلخ ترافیکی است. از میان تمام علت های بروز این سوانح, ضعف فرهنگی و استفاده ناصحیح از خودرو عله العمل بروز این سوانح است. با توجه به این مهم نگارنده بر آن شد تا به سهم آموزه های ترافیکی در کتاب های درسی مقاطع تحصیلی زیر پوشش وزارت آموزش و پرورش بپردازد. نتیجه این بررسی آن بود که اولا این آموزه ها سهمی بسیار ناچیز در طول 12 سال تحصیلی دانش آموزان دارد. ثانیا این آموزه ها از انسجام منطقی برخوردار نیستند و جسته و گریخته و پراکنده و بی هیچ هدف منطقی ای در خلال کتاب های آموزشی گنجانده شده اند. با توجه به آنکه تقریبا در طول دو دهه گذشته بالاترین درصد تلفات ترافیکی در کل کشورهای جهان متعلق به کشور ما است و در مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 700 هزار نفر کشته شده و بیش از 15 میلیون نفر آمار مصدومان تصادفات و سوانح ترافیکی است و تعداد تلفات رانندگی در هر چهار سال برابر با کشته های ناشی از بمب اتمی آمریکا در شهر هیروشیمای ژاپن است؛ توصیه می شود که مسوولان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در قالب برنامه ریزی و سازماندهی منسجم نسبت به سطح بندی آموزه های ترافیکی مورد نیاز دانش آموزان مقاطع و پایه های مختلف تحصیلی اقدام نمایند. دلیل نگارنده برای این پیشنهاد آن است که با برنامه ریزی صحیح آموزه های ترافیکی برای جمعیت 14 میلیونی دانش آموزان و جمعیت 27 میلیونی خانواده های آن ها و جمعیت 2 میلیونی کارکنان و مربیان آموزش و پرورش, بیش از دو سوم جمعیت کشور تحت تاثیر مثبت این آموزه ها قرار می گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی، حسن رضا. (1390). مروری بر حضور آموزه های ترافیکی در کتاب های درسی آموزش و پرورش. راهور، 8(13)، 79-96. SID. https://sid.ir/paper/202135/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی حسن رضا. مروری بر حضور آموزه های ترافیکی در کتاب های درسی آموزش و پرورش. راهور[Internet]. 1390؛8(13):79-96. Available from: https://sid.ir/paper/202135/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضا رفیعی، “مروری بر حضور آموزه های ترافیکی در کتاب های درسی آموزش و پرورش،” راهور، vol. 8، no. 13، pp. 79–96، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button