مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی سرعت عملکردی و ارائه ی راهکار اقتصادی به منظور افزایش ایمنی در قوس های افقی (مطالعه ی موردی: محور مشهد-تربت حیدریه)

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: تصادفات جاده ای همواره یکی از عوامل مهم خسارات جانی و مالی بوده است. با توجه به اینکه تصادفات در جاده های برون شهری صدمات شدیدتری نسبت به جاده های درون شهری دارند, ارائه ی روشی مناسب به منظور افزایش ایمنی در قوس ها, کمک بزرگی برای کاهش این خسارات می باشد. هدف از این پژوهش, بررسی و شناسایی قوس های افقی با ایمنی کم و ارائه ی روشی مناسب به منظور افزایش ایمنی با استفاده از معادله ی پیش بینی سرعت عملکردی می باشد. استفاده از معادله ی سرعت عملکردی به منظور افزایش ایمنی در عناصر مختلف جاده ازجمله قوس های افقی می تواند روشی مطمئن برای بهبود ایمنی در جاده ها باشد. روش: مؤلفه های هندسی قوس های افقی که توسط دوربین نقشه برداری در محل برداشت شده است, به عنوان متغیرهای مستقل و سرعت عملکردی وسایل نقلیه که توسط دوربین سرعت سنج اندازه گیری شده است, به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شدند. یافته ها: در این پژوهش, تعداد 22 قوس افقی در محور مشهد-تربت حیدریه موردبررسی قرار گرفت که در هر قوس تعداد 100 سرعت از وسایل نقلیه برداشت شده است. از بین این قوس ها, 14 قوس دارای سازگاری خوب, 8 قوس دارای سازگاری متوسط بودند و هیچ یک از قوس ها سازگاری ضعیفی نداشتند. پس از تحلیل داده ها, مدل نهایی سرعت عملکردی ارائه و ایمن سازی قوس ها به وسیله ی آن انجام شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج و مدل خروجی حاصل از تحلیل داده ها, تغییر در مؤلفه ی شعاع قوس افقی برای قوس ها با ایمنی کم می تواند روشی مناسب برای افزایش ایمنی در این نقاط باشد. درنهایت, بررسی اقتصادی ایمن سازی بر اساس فهرست بهای راه و باند 1394 محاسبه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساعدی، حسین، و دیواندری، حسن. (1397). مدل سازی سرعت عملکردی و ارائه ی راهکار اقتصادی به منظور افزایش ایمنی در قوس های افقی (مطالعه ی موردی: محور مشهد-تربت حیدریه). فصلنامه علمی راهور، 7(24 )، 67-92. SID. https://sid.ir/paper/231532/fa

    Vancouver: کپی

    ساعدی حسین، دیواندری حسن. مدل سازی سرعت عملکردی و ارائه ی راهکار اقتصادی به منظور افزایش ایمنی در قوس های افقی (مطالعه ی موردی: محور مشهد-تربت حیدریه). فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1397؛7(24 ):67-92. Available from: https://sid.ir/paper/231532/fa

    IEEE: کپی

    حسین ساعدی، و حسن دیواندری، “مدل سازی سرعت عملکردی و ارائه ی راهکار اقتصادی به منظور افزایش ایمنی در قوس های افقی (مطالعه ی موردی: محور مشهد-تربت حیدریه)،” فصلنامه علمی راهور، vol. 7، no. 24 ، pp. 67–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button