مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی تأثیر شرایط محدوده ی کارگاهی تعمیر روسازی معابر شهری بر رفتار پرخطر موتورسیکلت سواران به کمک تحلیل تشخیصی داده ها

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 164

چکیده

 زمینه و هدف: موتورسیکلت سواران از گروه های آسیب پذیر حوادث رانندگی محسوب می شوند. مطالعات فراوانی در زمینه ی حوادث رانندگی این گروه انجام شده که در اکثر آن ها, تحلیل آماری توصیفی از شدت حوادث و تکرار حوادث ارائه شده است. از طرفی, محدوده های کارگاهی تعمیر و نگهداری روسازی معمولاً در هنگام بهره برداری از مسیرها برنامه ریزی می شود. کمک به نحوه ی مدیریت و صدور مجوزهای تعمیر روسازی در معابر شهری و شناسایی نقاط پرخطر و حساس برای مدیریت بهتر این گونه مناطق از اهداف این پژوهش است. روش: روش پژوهش به کاررفته در این مقاله, پیمایشی به همراه مدل سازی آماری است. جامعه ی آماری آن نیز موتورسیکلت سوارانی است که در معابر شهری یزد در محدوده ی کارگاهی حرکت می کنند؛ در این معابر, تعمیر و لکه گیری یا روکش روسازی در حال انجام است که مجموعاً 70 موتورسیکلت به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از روش بازدید میدانی و تهیه ی فیلم استفاده شده که به کمک نرم افزارهای آماری داده های تکمیل شده موردتحلیل آماری قرار گرفتند؛ آزمون طبیعی بودن داده ها, توزیع داده ها را طبیعی تشخیص داد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیرهای طول و مساحت محدوده ی کارگاهی بر نوع تصمیم موتورسیکلت سواران نسبت به ورود به آن ها تأثیرگذار است. گروه بندی داده ها در این پژوهش نشان داد تقسیم بندی تصمیم موتورسیکلت سواران در ورود یا عدم ورد به محوطه ی تعمیر و نگهداری روسازی از دیدگاه آماری به طور معنی داری امکان پذیر است و به مساحت محدوده ی کارگاهی و طول آن بستگی دارد. نتایج و پیشنهاد ها: بنا به یافته های این پژوهش, رفتار خطرناک راکبین موتورسیکلت در ورود به محدوده ی کارگاهی یا تغییر مسیر آن ها به ابعاد هندسی کارگاه مرمت روسازی بستگی دارد. مساحت کارگاه تعمیر روسازی 65 درصد در امکان جابه جایی عرضی موتورسیکلت سواران تأثیر دارد و طول محدوده ی کارگاهی ورود به محدوده ی کارگاهی 60 درصد تأثیرگذار است. بنابراین نتایج توجه به تدوین و اجرای صحیح دستورالعمل های ایمن سازی محدوده ی کارگاهی در معابر شهری, از ضروریات علمی و اجرایی است. با انتخاب صحیح طول و سطح کارگاه های مرمت روسازی در خیابان ها و معابر شهری, بخشی از رفتار خطرآفرین موتورسیکلت سواران قابل اصلاح است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خبیری، محمدمهدی، الماسی، سیداحمد، و منتظری، علی محمد. (1397). مدل سازی تأثیر شرایط محدوده ی کارگاهی تعمیر روسازی معابر شهری بر رفتار پرخطر موتورسیکلت سواران به کمک تحلیل تشخیصی داده ها. فصلنامه علمی راهور، 7(27 )، 131-164. SID. https://sid.ir/paper/231539/fa

    Vancouver: کپی

    خبیری محمدمهدی، الماسی سیداحمد، منتظری علی محمد. مدل سازی تأثیر شرایط محدوده ی کارگاهی تعمیر روسازی معابر شهری بر رفتار پرخطر موتورسیکلت سواران به کمک تحلیل تشخیصی داده ها. فصلنامه علمی راهور[Internet]. 1397؛7(27 ):131-164. Available from: https://sid.ir/paper/231539/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی خبیری، سیداحمد الماسی، و علی محمد منتظری، “مدل سازی تأثیر شرایط محدوده ی کارگاهی تعمیر روسازی معابر شهری بر رفتار پرخطر موتورسیکلت سواران به کمک تحلیل تشخیصی داده ها،” فصلنامه علمی راهور، vol. 7، no. 27 ، pp. 131–164، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231539/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button