مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین فاصله بهینه تونل های متقاطع غیرهمسطح با استفاده از روش عددی - مطالعه موردی تقاطع متروی خط 6 و 7 تهران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 مهم ترین عامل تصمیم گیری در تونل های متقاطع غیرهمسطح, تعیین فاصله بهینه بین تونل ها می باشد. از نظر تئوری, هر چه فاصله تونل ها بیشتر باشد, مناسب تر است ولی از نظر بهره برداری, هرچه تونل ها به یکدیگر و به سطح زمین نزدیک تر باشند‏, تا زمانی که به سایر سازه های زیرسطحی آسیبی نرسانند, مناسب تر است. این تحقیق با هدف تعیین فاصله بهینه تونل های متقاطع انجام شده است و در آن از تحلیل های عددی سه بعدی توسط نرم افزار المان محدود GTS NX کمک گرفته شده است. در این تحقیق به کمک اطلاعات حاصل از محل تقاطع تونلهای خطوط 6 و 7 متروی تهران دو سناریو اصلی مورد بررسی قرار گرفته است. در سناریوی اول تونل عمیق به سمت تونل کم عمق و در سناریو دوم تونل کم عمق به سمت تونل عمیق جابجا شد. در هر سناریو مدل های عددی که در هر یک از آن ها تونل ها نسبت به حالت قبل 40 سانتیمتر تغییر وضعیت داده بودند‏, مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک کردن تونل ها تا آنجا ادامه پیدا کرد که نشست سطح زمین یا کرنش-های بوجود آمده در مدل از حد مجاز تجاوز ننموده و پوشش بتنی با مشخصات موجود پاسخگوی تنش های وارده باشد. نتایج ‏ نشان می دهد سناریوی دوم گزینه مناسب تری بوده و در آن می توان فاصله تونل ها را تا 80 سانتیمتر, بدون تغییر در سازه بتنی تونل ها, کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شری زاده، حمید، و دهقان، سعید. (1396). تعیین فاصله بهینه تونل های متقاطع غیرهمسطح با استفاده از روش عددی - مطالعه موردی تقاطع متروی خط 6 و 7 تهران. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی، 6(1 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/231605/fa

    Vancouver: کپی

    شری زاده حمید، دهقان سعید. تعیین فاصله بهینه تونل های متقاطع غیرهمسطح با استفاده از روش عددی - مطالعه موردی تقاطع متروی خط 6 و 7 تهران. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی[Internet]. 1396؛6(1 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/231605/fa

    IEEE: کپی

    حمید شری زاده، و سعید دهقان، “تعیین فاصله بهینه تونل های متقاطع غیرهمسطح با استفاده از روش عددی - مطالعه موردی تقاطع متروی خط 6 و 7 تهران،” مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی، vol. 6، no. 1 ، pp. 1–15، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231605/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button