مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراترکیب الگوها و چارچوب های یاددهی-یادگیری: توسعه رهیافت سیستم پیچیده سازوار شونده

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 یاددهی یادگیری, سازه ای چند بعدی, پیچیده و پویا, شامل فرایندهایی است که در نظام دانشگاهی برای دستیابی به اهداف اساسی مورد توجه قرار می گیرد. در این راستا مدل ها و چارچوب های متنوعی توسعه یافته که هر یک به نوعی در توصیف, تحلیل و تبیین این سازه کوشیده اند. با این حال عدم اجماع در تبیین روشن موضوع و تعدد نظریه ها و مدل های اکثراً غیر بومی, از سویی دلالت بر پربعدی این سازه دارد و از سویی مبین نیاز به ارائه چارچوب های فراگیرتر در زمینه یاددهی – یادگیری به خصوص در قلمرو آموزش عالی است. لذا هدف این مطالعه, فراترکیب الگوها و چارچوب های فرایند یاددهی یادگیری با رهیافتی سیستمی بوده است. در این راستا شاخص های مرتبط با نظام یاددهی یادگیری از منظر دیدگاه سیستم پیچیده سازوار شونده مد نظر قرار گرفته و در قالب فراترکیبی از مطالعات انجام شده, بیان شده است. این تلاش منجر به شرح و تبیین یاددهی – یادگیری در آموزش عالی بر مبنای شاخص های واحد ساختار, عامل انسانی (یاددهنده – یادگیرنده), فضا, ظرفیت و اثربخشی در دیدگاه سیستم پیچیده سازوار شونده شده است که می تواند مبنای توصیف, تحلیل, ارزیابی و تجویز در زمینه موضوع در قلمرو آموزش عالی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر. (1398). فراترکیب الگوها و چارچوب های یاددهی-یادگیری: توسعه رهیافت سیستم پیچیده سازوار شونده. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(2 )، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/231824/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر. فراترکیب الگوها و چارچوب های یاددهی-یادگیری: توسعه رهیافت سیستم پیچیده سازوار شونده. مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1398؛11(2 ):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/231824/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، “فراترکیب الگوها و چارچوب های یاددهی-یادگیری: توسعه رهیافت سیستم پیچیده سازوار شونده،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 11، no. 2 ، pp. 21–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button