مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر اطلاعات افزودة ویدئویی انتخابی و اجباری بر یادگیری حرکتی شوت جفت بسکتبال: با تأکید بر نظریة نقطه چالش

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 164

کلیدواژه

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر اطلاعات افزودة ویدئویی انتخابی و اجباری بر یادگیری حرکتی شوت جفت بسکتبال با تأکید بر نظریة نقطة چالشبود. تعداد 80دانشجوی پسر (18تا 22سال) به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و بعد از همگن سازی براساس نمرات پیش آزمون اول (بلوک پنج کوششی), به صورت تصادفی در چهار گروه 20 نفری خود-کنترل, جفت شده, آزمونگر-کنترل و کنترل قرار گرفتند. ویدئوی آموزشی از مدل ماهر که اجزای بیومکانیکی حرکت را نمایش می دهد, به مدت شش دقیقه ارائه شد. سپس, پیش آزمون دوم (بلوک پنج کوششی)انجام شد. مرحلة اکتساب شامل 10 بلوک پنج کوششی بود. آزمون یادداری 24 ساعت بعد, طی دو بلوک 10 کوششی انجام شد. برای مقایسة تفاوت نمرات دقت و تکنیک در مرحلة اکتساب, از تحلیل واریانس مرکب با اندازه گیری تکراری (بلوک) 10 × (گروه) 4 و در مرحلة یادداری, از تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد(0. 05≥ P). در مرحلة اکتساب, نتایج دقت پرتاب نشان داد که اثر اصلی بلوک معنادار است؛ اما اثر اصلی گروه و تعامل بلوک و گروه معنادار نیست. در مرحلة یادداری, امتیازات دقت پرتاب آزمودنی ها در شرایط آزمایشی به طور معناداری بیشتر از شرایط کنترلاست. طی دورة اکتساب, نتایج فرم اجرای مهارت نشان داد که اثر اصلی بلوک, گروه و تعامل بلوک و گروه معنادار است. فرم اجرای مهارت آزمودنی ها در شرایط مشاهدة خود-کنترل به طور معناداری بهتر از شرایط جفت شده و کنترلاست. همچنین, در مرحلة یادداری, فرم اجرای مهارت در شرایط مشاهدة خود-کنترل به طور معناداری بهتر از دیگر شرایط آزمایشیاست. علاوه براین, نتایج نشان داد که طی دورة اکتساب و یادداری, فرم اجرای مهارت آزمودنی ها در شرایط مشاهدة آزمونگر-کنترل به طور معناداری بهتر از شرایط کنترلاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، فرزاد، شیخ، محمود، حمایت طلب، رسول، و باقرزاده، فضل اله. (1397). تأثیر اطلاعات افزودة ویدئویی انتخابی و اجباری بر یادگیری حرکتی شوت جفت بسکتبال: با تأکید بر نظریة نقطه چالش. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(32 )، 143-164. SID. https://sid.ir/paper/232836/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی فرزاد، شیخ محمود، حمایت طلب رسول، باقرزاده فضل اله. تأثیر اطلاعات افزودة ویدئویی انتخابی و اجباری بر یادگیری حرکتی شوت جفت بسکتبال: با تأکید بر نظریة نقطه چالش. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(32 ):143-164. Available from: https://sid.ir/paper/232836/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد ملکی، محمود شیخ، رسول حمایت طلب، و فضل اله باقرزاده، “تأثیر اطلاعات افزودة ویدئویی انتخابی و اجباری بر یادگیری حرکتی شوت جفت بسکتبال: با تأکید بر نظریة نقطه چالش،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 32 ، pp. 143–164، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button