مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

299
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

478
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر سطح مهارت الگو و تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی تأثیر سطح مهارت الگو و تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده بود. بدین منظور, 48 دانشجوی دختر 19 تا 25 سال براساس نمرات زمان حرکت پیش آزمون در چهار گروه 12 نفری (الگوی ماهر با بازخورد 100 درصد, الگوی ماهر با بازخورد 50 درصد, الگوی مبتدی با بازخورد 100 درصد و الگوی مبتدی با بازخورد 50 درصد) جای گرفتند. پس از اجرای پیش آزمون, در مرحلة اکتساب, هریک از گروهها تکلیف هدف گیری زنجیره ای را براساس دستورالعمل ویژة هر گروه, 80 مرتبه اجرا کردند. به فاصلة 15 دقیقه بعد از اتمام جلسة اکتساب, آزمون یادداری فوری و 24 ساعت بعد, آزمون یادداری تأخیری انجام شدند. نتایج تحلیل واریانس مرکب با اندازه های تکراری روی عامل بلوک های تمرینی در مرحلة اکتساب نشان داد که در هر دو متغیر زمان حرکت و خطای فضایی, فقط اثر اصلی سطح مهارت الگو معنادار بود و گروه های مشاهدة الگوی ماهر دارای زمان حرکت بیشتر و خطای فضایی کمتری بودند. نتایج آزمون تحلیل واریانس دوراهه در مراحل یادداری فوری و تأخیری نشان داد که در هر دو متغیر زمان حرکت و خطای فضایی, اثر اصلی سطح مهارت الگو معنادار بود؛ اما اثر اصلی تواتر بازخورد معنادار نبود. با مقایسة میانگین ها مشخص شد که گروههای مشاهدهکنندة الگوی ماهر نسبت به گروههای مشاهدهکننده الگوی مبتدی, زمان حرکت طولانیتر و خطای فضایی کمتری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، غلامرضا، حاتمی، فرزانه، و زیوری، فاطمه. (1398). تأثیر سطح مهارت الگو و تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(36 )، 17-34. SID. https://sid.ir/paper/232944/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی غلامرضا، حاتمی فرزانه، زیوری فاطمه. تأثیر سطح مهارت الگو و تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(36 ):17-34. Available from: https://sid.ir/paper/232944/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا لطفی، فرزانه حاتمی، و فاطمه زیوری، “تأثیر سطح مهارت الگو و تواتر بازخورد بر یادگیری تکلیف هدف گیری زنجیره ای ساده،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 36 ، pp. 17–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا