مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,014
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاوش در فرآیند تاثیر نرم افزارهای قرآنی بر فهم قرآنی کودکان از دیدگاه مادران

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 197

چکیده

 امروزه برنامه های نرم افزاری به مثابه ساختاری تعین بخش نقش اساسی در ساحت های گوناگون زندگی انسان ها ایفا کرده اند. بخشی از نرم افزارهای تولید شده ناظر به معارف قرآنی است که از سوی بسیاری از موسسات قرآنی, تولید و در جهت فهم بهتر قرآن کریم در دسترس دین داران و فرزندان آن ها قرار می گیرد. این پژوهش با استفاده از رویکرد برساخت گرایی اجتماعی به کاوش در تاثیر این نرم افزارها به عنوان بستری برای شکل گیری فهم قرآنی کودکان 6 تا 12 سال می پردازد. رویکرد در این پژوهش کیفی است و از روش زمینه ای برای تحلیل داده های استفاده شده است. داده های کیفی با استفاده از روش مشاهده آزاد و تکنیک مصاحبه نیم ساخت یافته گردآوری شده اند. براساس روش نمونه گیری کیفی هدفمند و نیز معیار اشباع نظری, 20 نفر از مادرانی که از نر م افزارهای قرآنی آموزشی دو فرشته آسمانی و صبا استفاده می کنند در این مطالعه شرکت داده شده و نگاه آن ها به تاثیر این نرم افزارها بر فهم معارف قرآنی کودکان شان مورد کاوش قرار گرفت. یافته های به دست آمده شامل پنج مقوله عمده به شرح زیر می باشند: تسهیل گری, مثبت نگری, فکر تعمیم یافته, ساخت هنجارمند, توانمندسازی. مقوله هسته این بررسی نیز «نگرش استعلایی» است که سایر مقولات عمده را در بر می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیر، حسن، و جعفریان، مجید. (1396). کاوش در فرآیند تاثیر نرم افزارهای قرآنی بر فهم قرآنی کودکان از دیدگاه مادران. دین و ارتباطات، 24(1 (پیاپی 51))، 171-197. SID. https://sid.ir/paper/233398/fa

    Vancouver: کپی

    بشیر حسن، جعفریان مجید. کاوش در فرآیند تاثیر نرم افزارهای قرآنی بر فهم قرآنی کودکان از دیدگاه مادران. دین و ارتباطات[Internet]. 1396؛24(1 (پیاپی 51)):171-197. Available from: https://sid.ir/paper/233398/fa

    IEEE: کپی

    حسن بشیر، و مجید جعفریان، “کاوش در فرآیند تاثیر نرم افزارهای قرآنی بر فهم قرآنی کودکان از دیدگاه مادران،” دین و ارتباطات، vol. 24، no. 1 (پیاپی 51)، pp. 171–197، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/233398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button