مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشته ها با تاکید بر الگوی شش گانه مهارت های ارتباطی موثر قاسمی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مقایسه وضعیت خودبرندسازی دانشجویان رشته های مختلف تربیت بدنی با دانشجویان دیگر رشته ها با تاکید بر الگوی شش گانه مهارت های ارتباطی موثر قاسمی بود. روش این پژوهش توصیفی پیمایشی بود و جامعه آماری آن را تمامی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد گرایش های مختلف تربیت بدنی و دیگر رشته ها در دانشگاه های منتخب در سال (1394) تشکیل دادند. نمونه آماری نیز 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزارهای پژوهش دو پرسش نامه "تعیین وضعیت خودبرندسازی قاسمی (1393) " و "تعیین سطح مهارت های ارتباطی قاسمی (1393) " بود. به منظور بررسی روایی صوری پژوهش از نظر پنج متخصص این حوزه استفاده گردید و برای روایی سازه از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. همچنین, پایایی پرسش نامه (بر روی یک نمونه 30 نفره) با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسش نامه تعیین وضعیت خودبرندسازی قاسمی معادل (0.81) و برای پرسش نامه تعیین سطح مهارت های ارتباطی معادل (0.86) به دست آمد. علاوه براین, از آزمون کلوموگروف اسمیرنوف, تحلیل عاملی تاییدی, تی تک نمونه ای, تی مستقل و آزمون لوین جهت مقایسه بین متغیرها استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس نسخه 22 انجام گرفت. نتایج نشان می دهد که وضعیت خودبرندسازی دانشجویان حوزه تربیت بدنی به طور معناداری ضعیف می باشد (P<0.05) و دانشجویان حیطه تربیت بدنی به لحاظ مهارت های نوشتن, سخن گفتن و استفاده از ابزارهای ارتباطی روزمره و نوین به طور معنا داری ضعیف بوده و وضعیت مهارت های گوش دادن, خواندن و زبان تنی به شکل معناداری مناسب می باشد (P<0.05). همچنین, نتایج حاکی از آن است که خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی به شکل معنا داری پایین تر از خودبرندسازی دانشجویان غیر تربیت بدنی است (P<0.05). بر اساس نتایج, با توجه بیشتر به آموزش مهارت های ارتباطی در رشته تربیت بدنی می توان علاوه بر افزایش این مهارت ها به افزایش مهارت خودبرندسازی دانشجویان کمک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، حمید، فریدفتحی، اکبر، طلایی، رضا، و فارسی، حسین. (1396). مقایسه وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشته ها با تاکید بر الگوی شش گانه مهارت های ارتباطی موثر قاسمی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(42 )، 39-54. SID. https://sid.ir/paper/234367/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی حمید، فریدفتحی اکبر، طلایی رضا، فارسی حسین. مقایسه وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشته ها با تاکید بر الگوی شش گانه مهارت های ارتباطی موثر قاسمی. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(42 ):39-54. Available from: https://sid.ir/paper/234367/fa

    IEEE: کپی

    حمید قاسمی، اکبر فریدفتحی، رضا طلایی، و حسین فارسی، “مقایسه وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت بدنی با دانشجویان سایر رشته ها با تاکید بر الگوی شش گانه مهارت های ارتباطی موثر قاسمی،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 42 ، pp. 39–54، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button