مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش دانشگاهی ایران

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزشی دانشگاهی کشور بود. این پژوهش از نوع مطالعات هم بستگی بوده و به لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش متشکل از پنج گروه شامل: هیات رئیسه سابق و فعلی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی, روسای هیات های استانی و کارشناسان و کارکنان فدراسیون ورزش های دانشگاهی, مدیران و کارشناسان ادارات کل تربیت بدنی پنج بخش دانشگاهی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه های بخشهای آموزش عالی کشور (اعم از دانشگاه های دولتی, آزاد, پیام نور, علمی کاربردی, بهداشت و درمان و علوم پزشکی) و جمعی از اعضای هیات علمی بود. . شایان ذکر است که با توجه به محدود بودن جامعه آماری, از روش نمونه گیری کل شمار استفاده شد. . نتایج نشان می دهد که کلیت مدل تحلیل عاملی تاییدی, از برازش مناسبی برخوردار است. همچنین, مشخص می شود که به ترتیب اولویت بندی معنادار متغیرهای قابلیت مدیریت, قابلیت کارکنان بازاریابی, استراتژی بازاریابی, سیستم اطلاعات بازاریابی, واحد بازاریابی و قابلیت نشان سازی, بر قابلیت بازاریابی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران اثرگذار میباشد. علاوه براین, قابلیت بازاریابی, دارای تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بازاریابی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده , به نظر می رسد که ورزش دانشگاهی کشور می تواند با انجام فعالیت های بازاریابی, خود را از بودجه عمومی دولت جدا نماید و با برگزاری لیگ های منظم و با کیفیت در رشته های مختلف و نیز جذب حامیان مالی, موجبات درآمدزایی بیشتر برای بخش های مختلف دانشگاهی کشور را فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طریقی، رسول، حمیدی، مهرزاد، و رجبی، حسین. (1395). شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش دانشگاهی ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 8(40 )، 113-130. SID. https://sid.ir/paper/234530/fa

    Vancouver: کپی

    طریقی رسول، حمیدی مهرزاد، رجبی حسین. شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش دانشگاهی ایران. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1395؛8(40 ):113-130. Available from: https://sid.ir/paper/234530/fa

    IEEE: کپی

    رسول طریقی، مهرزاد حمیدی، و حسین رجبی، “شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش دانشگاهی ایران،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 8، no. 40 ، pp. 113–130، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button