مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

389
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بایسته های کمّی و کیفی مواد آموزشی رشته ی زبان و ادبیات عربی با تکیه بر نقد کتاب ملامح النثر الحدیث و فنونه

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 136

چکیده

 با عنایت به این که متون منثور معاصر, علاوه بر جنبة آموزشی, بیش از هر زمان دیگری منعکس کنندة فرهنگ آن است, کتابی که به عنوان منبع درسی معرفی می شود, علاوه بر ساختار شکلی و محتوایی مناسب, باید مطابق با جدیدترین نظریه ها و رویکردهای ادبی باشد تا بتواند رسالت ادبی خویش را به انجام برساند. در همین راستا, در این پژوهش تلاش شده است به روش بازخوانی اثر و در دو بخش تحلیل کمّی و کیفی نشان داده شود که آیا کتاب ملامح النثر الحدیث و فنونه از پتانسیل لازم به مثابة یک منبع درسی برای رشتة زبان و ادبیات عربی برخوردار است یا خیر. نتایج حکایت از آن دارد که باوجود داشتن محاسنی چون خط کاملاً خوانا, صفحه آرایی مطلوب, و عملکرد فنی برخی از نویسندگان, این کتاب معایب کمّی و کیفی فراوانی دارد که درصورت ارائه به عنوان کتاب درسی بسیار ضعیف و ناقص خواهد بود. استفادة بسیار اندک و جزئی از علائم ویرایشی و نبود فهرست منابع و کتاب شناسی تاریخ ادبیات ازجمله معایب کمّی این کتاب است. تجدیدچاپ نشدن کتاب پس از 21 سال, نقصان موضوعی و محتوایی عناوین, بی نظمی و انسجام نداشتن مطالب, دقت کافی نداشتن در استناددهی, استفاده نکردن از منابع متعدد, معتبر, و به روز, و نیز نقصان در ارائة مطالب و استنباط غلط از مهم ترین معایب کیفی این کتاب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، پیمان. (1397). بایسته های کمّی و کیفی مواد آموزشی رشته ی زبان و ادبیات عربی با تکیه بر نقد کتاب ملامح النثر الحدیث و فنونه. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 18(4 )، 113-136. SID. https://sid.ir/paper/235359/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی پیمان. بایسته های کمّی و کیفی مواد آموزشی رشته ی زبان و ادبیات عربی با تکیه بر نقد کتاب ملامح النثر الحدیث و فنونه. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1397؛18(4 ):113-136. Available from: https://sid.ir/paper/235359/fa

    IEEE: کپی

    پیمان صالحی، “بایسته های کمّی و کیفی مواد آموزشی رشته ی زبان و ادبیات عربی با تکیه بر نقد کتاب ملامح النثر الحدیث و فنونه،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 18، no. 4 ، pp. 113–136، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button