مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه جامعه شناختی انگیزه زنان از گرایش به جراحی های زیبایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, بررسی جامعه شناسانه انگیزه زنان از گرایش به جراحی های زیبایی و سنخ شناسی انواع آن, ذهنیت کنشگران درباره بدن و شیوه های معنادارکردن چنین موقعیتی به دست افراد, به منظور دخل و تصرف در بدن است. جامعه بررسی شده, زنانی اند که در سال های 1390 تا 1392 در تهران تجربه جراحی های زیبایی داشته اند و همچنین, زنانی را شامل می شود که قصد انجام عمل زیبایی داشته اند. روش تحقیق این پژوهش, روش کیفی و ابزار استفاده شده جهت گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساخت یافته است. روش نمونه گیری, نظری هدفمند و از نوع گلوله برفی است. تعداد نمونه بررسی شده, 30 نفر از زنان 20-34 ساله اند که با مراجعه به کلینیک های جراحی های زیبایی, میان دوستان و آشنایان و فضای دانشگاهی, از آنان مصاحبه شده است. بر اساس نتایج این پژوهش, انگیزه زنان از انجام عمل های زیبایی, به دو دسته کلی انگیزه های شخصی (انگیزه های معطوف به خود) و انگیزه های فراشخصی (انگیزه های معطوف به فراخود) طبقه بندی می شود. انگیزه های شخصی در سطح تحلیلی خرد طبقه بندی می شود, انگیزه های فراشخصی بر حسب موقعیت و شرایطی که افراد در آن قرار می گیرند, به دو سطح تحلیلی میانی و کلان طبقه بندی می شود. در سطح میانی, خانواده و شرایط خانوادگی و در سطح کلان, شرایط اجتماعی به منزله منشاء ایجاد انگیزه برای انجام جراحی زیبایی موثر واقع شده اند که بر حسب موقعیت متفاوت اند. بر اساس مدل تحلیلی مذکور, به تحلیل ذهنیت افراد از خود و شیوه تاثیرگذاری عوامل سطوح فرافردی کنشگران درخصوص جراحی زیبایی پرداخته شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتمادی فرد، سیدمهدی، و امانی، ملیحه. (1392). مطالعه جامعه شناختی انگیزه زنان از گرایش به جراحی های زیبایی. پژوهشنامه زنان، 4(2)، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/235780/fa

    Vancouver: کپی

    اعتمادی فرد سیدمهدی، امانی ملیحه. مطالعه جامعه شناختی انگیزه زنان از گرایش به جراحی های زیبایی. پژوهشنامه زنان[Internet]. 1392؛4(2):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/235780/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی اعتمادی فرد، و ملیحه امانی، “مطالعه جامعه شناختی انگیزه زنان از گرایش به جراحی های زیبایی،” پژوهشنامه زنان، vol. 4، no. 2، pp. 1–22، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button