مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی انضباطی کلاسی دانش آموزان و راهکارهای بهبود مدیریت کلاس

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 242

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی انضباطی کلاسی دانش آموزان, بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده و 315 دبیر نیز به شیوه نمونه گیری طبقه ای تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار پژوهش پرسش نامه جونز و همکاران (1995) بوده است. از مجموع 315 ابزار اجراشده, 280 پرسش نامه (164 زن و 116 مرد) قابل بررسی بوده اند. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, آزمون t و تحلیل واریانس استفاده شد. یافته های پژوهش نشان دادند که 67.1 درصد از دبیران بیش از آنچه بایسته است برای اداره و کنترل کلاس, وقت صرف می کنند. بی انضباطی های دانش آموزان برحسب میزان یا تکرار شامل «صحبت کردن یا شوخی کردن با دیگر دانش آموزان, غرولندکردن نسبت به تکالیف داده شده و انجام ناقص آنها, ایجاد صداهای غیرکلامی به طور عمدی» بوده است. پر دردسرترین بی انضباطی ها, موارد بالا به علاوه عدم رعایت نوبت در صحبت کلاسی بوده اند. بین میزان و تکرار هریک از بی انضباطی ها و میزان اختلالی که این بی انضباطی ها در فعالیت های آموزشی ایجادمی کنند, رابطه معنی دار مثبت وجودداشت. دبیران دوره متوسطه, بیشترین اهمیت و اولویت را به بهبود آموزش مهارت های مدیریت کلاس در مراکز تربیت معلم داده, همچنین مشورت با متخصصان تعلیم و تربیت و روان شناسی را نیز از راهکارهای اولویت دار برای این منظور, دانسته اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی نژاد، ولی. (1392). دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی انضباطی کلاسی دانش آموزان و راهکارهای بهبود مدیریت کلاس. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 20 (دوره جدید)(3)، 231-242. SID. https://sid.ir/paper/236008/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی نژاد ولی. دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی انضباطی کلاسی دانش آموزان و راهکارهای بهبود مدیریت کلاس. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20 (دوره جدید)(3):231-242. Available from: https://sid.ir/paper/236008/fa

    IEEE: کپی

    ولی مهدی نژاد، “دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی انضباطی کلاسی دانش آموزان و راهکارهای بهبود مدیریت کلاس،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 20 (دوره جدید)، no. 3، pp. 231–242، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button