مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تعیین میزان استفاده دانشجویان دانشگاه های غرب کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر محیط های مبتنی بر وب 2 و رابطه آن با مولفه های روحیه کارآفرینی آنان

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 426

چکیده

 هدف: بررسی و تعیین میزان استفاده دانشجویان دانشگاههای غرب کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر محیط های مبتنی بر وب 2 و رابطه آن با مولفه های روحیه کارآفرینی آنان.روش: این پژوهش از نظر روش شناسی, توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در تمامی مقاطع در دانشگاههای دولتی, پیام نور, آزاد اسلامی و علوم پزشکی غرب کشور (استانهای ایلام, کرمانشاه, همدان, لرستان و سنندج) در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-89 است که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای و به صورت تصادفی, نمونه ای به حجم 450 نفر(شامل 284 دختر و 163 پسر) تعیین شد. در این پژوهش متغیر وابسته: روحیه کارآفرینی و مولفه های آن و متغیرهای مستقل: میزان استفاده از رایانه, میزان استفاده از اینترنت و میزان استفاده از محیط های وب 2 می باشند.یافته ها: بین میزان استفاده از وب 2, رایانه و اینترنت در دانشجویان غرب کشور و میزان روحیه خطرپذیری, سلاست فکری, روحیه چالش طلبی و روحیه فرصت گرایی رابطه معناداری وجود دارد. اما بین میزان استفاده از وب2, رایانه و اینترنت در دانشجویان دانشگاه های غرب کشور و میزان درونی بودن کانون کنترل درونی, نیاز به موفقیت, تحمل ابهام, روحیه عملگرایی و رویاپردازی رابطه معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: درونی بودن کانون کنترل یک ویژگی روان شناختی و شخصیتی بوده و معمولا تابعی از شرایطی است که فرد از بدو تولد تحت تاثیر محیط, خانواده, وراثت و آموزش در خود به دو شکل کانون کنترل درونی و بیرونی ممکن است به همراه داشته باشد. افرادی که دارای کانون کنترل درونی اند, معمولا از اعتماد به نفس بالا برخوردارند, موفقیتها و شکستهای خود را به دیگران نسبت نمی دهند, بلکه خود را مقصر می دانند. ولی افراد دارای کانون کنترل بیرونی, دیگران را عامل عدم موفقیت و شکستهای خود می دانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسه، سیدمهدی، مهدی زاده، حسین، و کمری، فریده. (1394). بررسی و تعیین میزان استفاده دانشجویان دانشگاه های غرب کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر محیط های مبتنی بر وب 2 و رابطه آن با مولفه های روحیه کارآفرینی آنان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 5(3 (پیاپی 16))، 407-426. SID. https://sid.ir/paper/236907/fa

    Vancouver: کپی

    ویسه سیدمهدی، مهدی زاده حسین، کمری فریده. بررسی و تعیین میزان استفاده دانشجویان دانشگاه های غرب کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر محیط های مبتنی بر وب 2 و رابطه آن با مولفه های روحیه کارآفرینی آنان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 16)):407-426. Available from: https://sid.ir/paper/236907/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی ویسه، حسین مهدی زاده، و فریده کمری، “بررسی و تعیین میزان استفاده دانشجویان دانشگاه های غرب کشور از فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر محیط های مبتنی بر وب 2 و رابطه آن با مولفه های روحیه کارآفرینی آنان،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 5، no. 3 (پیاپی 16)، pp. 407–426، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button