مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از رویکرد دانش افزا تا رویکرد نگرش ساز (نگاهی آسیب شناسانه به کتابهای معارف اسلامی و پیشنهاد یک رویکرد راهگشا)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف: این مقاله در پی ارائه رویکردی نوین است که برخی کاستی های کتب درسی معارف اسلامی دانشگاه را تا حدی برطرف کند.روش: در گردآوری اطلاعات, تکیه این مقاله به روش کتابخانه ای است و دستاورد خود را با پژوهشهای میدانی (کمی و کیفی) نیز تکمیل کرده است. برای تحلیل و نتیجه گیری نیز از تحلیلهای دینی, فلسفی و روان شناختی بهره برده ایم.یافته ها: در مرحله نخست, برخی چالشها و کاستی های موجود درکتب درسی معارف, شناسایی شده است. در مرحله بعد, این نوشتار به ریشه یابی و راهیابی پرداخته و برای رفع این چالشها, رویکرد جدیدی به نام «رویکرد نگر ش ساز» را پیشنهاد می دهد.نتیجه گیری: در حقیقت, در این مقاله دو موضع از هم تفکیک شده اند, یکی, رویکرد دانش افزای صرف و دیگری, رویکرد نگرش ساز, آن گاه ریشه و خاستگاه بسیاری از ضعفها در اتخاذ همین موضع نخست تشخیص داده شده و راه برون رفت نیز در اتخاذ رویکرد دوم معرفی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشکات، عبدالرسول. (1395). از رویکرد دانش افزا تا رویکرد نگرش ساز (نگاهی آسیب شناسانه به کتابهای معارف اسلامی و پیشنهاد یک رویکرد راهگشا). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 20(1 (66))، 31-56. SID. https://sid.ir/paper/237028/fa

    Vancouver: کپی

    مشکات عبدالرسول. از رویکرد دانش افزا تا رویکرد نگرش ساز (نگاهی آسیب شناسانه به کتابهای معارف اسلامی و پیشنهاد یک رویکرد راهگشا). مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1395؛20(1 (66)):31-56. Available from: https://sid.ir/paper/237028/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرسول مشکات، “از رویکرد دانش افزا تا رویکرد نگرش ساز (نگاهی آسیب شناسانه به کتابهای معارف اسلامی و پیشنهاد یک رویکرد راهگشا)،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 20، no. 1 (66)، pp. 31–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button