مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوانش امام خمینی (ره) از تربیت هنری

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 110

کلیدواژه

امام خمینی (ره)Q2

چکیده

 هدف: پرورش خلاقیت هنری, زمینه سازی برای تولید محتوای هنری همخوان با ارزشهای اسلامی- ایرانی و وسعت بخشی به ذائقه هنری, از اهداف تعلیم و تربیت به شمار می آید. با توجه به آنکه یکی از اهداف بنیادین انقلاب اسلامی, اشاعه همه جانبه تربیت اسلامی در جامعه است, عنایت به تمامی ابعاد تربیت و از آن جمله تربیت هنری, امری بایسته اهتمام می باشد. نظر به تاثیرگذاری وافر تربیت هنری بر ارتقای فرهنگی کشور, تبیین خط مشی های ترسیم شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره), ضرورت دارد.روش: این نوشتار با روش تحلیلی- استنباطی, پس از تبیین موضوع «تربیت هنری» به عنوان یکی از موضوعات نوین در آثار فلاسفه تعلیم و تربیت, اهداف, اصول و مبانی تربیت هنری را در پرتوی آرا و نظریات امام خمینی (ره) بررسی می کند.یافته ها: هنر به عنوان یک محتوای فرهنگی و یک ضرورت در روند تکامل اجتماعی, به برقراری رابطه معنادار میان مفاهیم, تحول در ساختارهای شناختی قبلی و انتقال یادگیری در بسترها و بافتهای جدید می پردازد. تربیت هنری به فرایند افزایش رشد مهارتهای فکری و شناختی و تولید ایده های نوین گفته می شود و یکی از مهم ترین کارکردهای نظام آموزشی پیشرو به شمار می آید و به شکل گیری هویت فرهنگی, رفتارسازی در جامعه, هدایت افراد به سوی هنجارها و تکوین معرفتی منتقد می انجامد.نتیجه گیری: اخلاق محوری, دین مداری, استقلال فکری و توجه به مصالح ملی, از جایگاهی بنیادین در خوانش امام خمینی (ره) از تربیت هنری برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محصص، مرضیه. (1395). خوانش امام خمینی (ره) از تربیت هنری. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 20(1 (66))، 89-110. SID. https://sid.ir/paper/237032/fa

    Vancouver: کپی

    محصص مرضیه. خوانش امام خمینی (ره) از تربیت هنری. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1395؛20(1 (66)):89-110. Available from: https://sid.ir/paper/237032/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه محصص، “خوانش امام خمینی (ره) از تربیت هنری،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 20، no. 1 (66)، pp. 89–110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button