مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی مبانی فیزیولوژی، زیست شناختی و جامعه شناختی تفکیک جنسیتی در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 647 | صفحه پایان 670

چکیده

 هدف نظامهای آموزشی جهان و از جمله کشور ما, با چالشها و مسائل نوینی روبه روست. یکی از این چالشها, بحث تفکیک جنسیتی یا آموزش تک جنسیتی است. هدف این پژوهش, بررسی ضرورت, مبانی فیزیولوژی, زیست شناختی و جامعه شناختی تفکیک جنسیت در آموزش بود. روش روش پژوهش سنتزپژوهی بود. یافته ها بر اساس مبانی فیزیولوژی, زیست شناختی و جامعه شناسی, طرفداران آموزش تک جنسیتی معتقدند که باید در آموزش, تفکیک جنسیتی صورت گیرد و در این راستا به تفاوتهای دختران و پسران در زمینه های مختلف اشاره می کنند. مهم ترین دلایل آنان در این زمینه, تقویت خودپنداره تحصیلی, سبک نوشتار متفاوت و نابرابر دختران و پسران, تفاوت در ماهیت مشارکت, تفاوت در حس تعلق و دلبستگی تحصیلی, اهمیت وابستگی برای دختران و رقابت برای پسران و خودآگاهی بدنی بیشتر دختران بود. نتیجه گیری هر یک از حامیان دو رویکرد تک جنسیتی و مختلط, برای دفاع از موضع خود دلایلی رقیب ارائه کرده اند. تصمیم سازی در این خصوص, وامدار علل و عوامل مختلفی است؛ اما این پژوهش بر اساس مبانی نظری و پیشینه های بررسی شده, بر تفکیک جنسیت تاکید دارد و تفکیک را از عوامل اصلی در بهبود آموزش و یادگیری تلقی کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسف زاده، محمدرضا، و میرزایی فر، داوود. (1398). واکاوی مبانی فیزیولوژی, زیست شناختی و جامعه شناختی تفکیک جنسیتی در آموزش. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 23(4 (پیاپی 81) )، 647-670. SID. https://sid.ir/paper/237035/fa

    Vancouver: کپی

    یوسف زاده محمدرضا، میرزایی فر داوود. واکاوی مبانی فیزیولوژی, زیست شناختی و جامعه شناختی تفکیک جنسیتی در آموزش. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛23(4 (پیاپی 81) ):647-670. Available from: https://sid.ir/paper/237035/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا یوسف زاده، و داوود میرزایی فر، “واکاوی مبانی فیزیولوژی, زیست شناختی و جامعه شناختی تفکیک جنسیتی در آموزش،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 23، no. 4 (پیاپی 81) ، pp. 647–670، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button