مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه عزت نفس و خودکارآمدی با متقاعدسازی در مدیران آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 100

چکیده

 در این پژوهش, بررسی رابطه عزت نفس و خودکارآمدی با متقاعدسازی در مدیران آموزشی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه مدیران آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران بود, که تعداد 120 نفر (76 زن و 44 مرد) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای اندازه گیری عزت نفس از آزمون عزت نفس کوپراسمیت (1967) و برای اندازه گیری خودکارآمدی از آزمون باورهای خودکارآمدی عمومی (شرر و دیگران, 1982) و برای اندازه گیری متقاعدسازی از آزمون دانش متقاعدسازی (سپاه منصور و هومن, 1389) استفاده به عمل آمد. برای تحلیل داده ها, از هم بستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بهره گرفته شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بین متقاعدسازی با عزت نفس و متقاعدسازی با خودکارآمدی, همبستگی مثبت معنادار وجود دارد (به ترتیب r=0.771 و r=0.494). همچنین نتایج نشان داد که 59% از واریانس مربوط به متقاعدسازی با عزت نفس (R2=0.594) و 24% از واریانس متقاعدسازی با خودکارآمدی (R2=0.244) تبیین می شود. و نتایج حاصل از ضرایب شیب نشان داد که در پیش بینی متقاعدسازی, سهم عزت نفس بیش از خودکارآمدی بود (b=0.70).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپاه منصور، مژگان، معمار، المیرا، و آزموده، معصومه. (1391). رابطه عزت نفس و خودکارآمدی با متقاعدسازی در مدیران آموزشی. شناخت اجتماعی، 1(2)، 92-100. SID. https://sid.ir/paper/237141/fa

    Vancouver: کپی

    سپاه منصور مژگان، معمار المیرا، آزموده معصومه. رابطه عزت نفس و خودکارآمدی با متقاعدسازی در مدیران آموزشی. شناخت اجتماعی[Internet]. 1391؛1(2):92-100. Available from: https://sid.ir/paper/237141/fa

    IEEE: کپی

    مژگان سپاه منصور، المیرا معمار، و معصومه آزموده، “رابطه عزت نفس و خودکارآمدی با متقاعدسازی در مدیران آموزشی،” شناخت اجتماعی، vol. 1، no. 2، pp. 92–100، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button