مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر آموزش شهروندی با تاکید بر توسعه پایدار شهری (مورد مطالعه: شهرداری زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 95

چکیده

آموزش شهروندی, از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است و در جوامع پیشرفته, از طریق برنامه ریزی های متنوع, به آموزش مهارت های شهروندی, پرداخته می شود, با توجه به این شرایط, پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر آموزش شهروندی از دیدگاه کارکنان شهرداری شهر زنجان انجام شده است. روش پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ چگونگی جمع آوری اطلاعات, در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری, شامل کلیه کارکنان شهرداری شهر زنجان بوده و با 204 نفر به عنوان نمونه پژوهش, انتخاب شدند و روش نمونه گیری, خوشه ای چندمرحله ای بوده است. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر طیف پنج ارزشی لیکرت بوده که روایی صوری آن توسط خبرگان دانشگاهی, تایید شد و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0.93 به دست آمد. همچنین جهت تحلیل داده ها, از آزمون T تک نمونه ای و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شده است. مهم ترین یافته ها حکایت از آن داشتند که همه عوامل موثر بر آموزش شهروندی (رفتارهای مبتنی بر کنش های اجتماعی/ سیاسی, قانون پذیری و قانون گرایی, رفتارهای مبتنی بر آموزه های دینی و ملی و رفتارهای مبتنی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار) در سطح 0.05, معنادار هستند و نتایج آزمون فریدمن نشان دادند که کارکنان شهرداری شهر زنجان, به ترتیب رفتارهای مبتنی بر آموزه های دینی و ملی, قانون پذیری و قانون گرایی, رفتارهای مبتنی بر کنش های اجتماعی/ سیاسی و رفتارهای مبتنی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در سطح 0.05 را به عنوان عوامل موثر بر آموزش شهروندی, اولویت بندی کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیمورنژاد، کاوه، یوزباشی، علیرضا، و ابراهیمی، مجید. (1396). عوامل موثر بر آموزش شهروندی با تاکید بر توسعه پایدار شهری (مورد مطالعه: شهرداری زنجان). اقتصاد و مدیریت شهری، 5(3 (پیاپی 19) )، 79-95. SID. https://sid.ir/paper/240241/fa

    Vancouver: کپی

    تیمورنژاد کاوه، یوزباشی علیرضا، ابراهیمی مجید. عوامل موثر بر آموزش شهروندی با تاکید بر توسعه پایدار شهری (مورد مطالعه: شهرداری زنجان). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1396؛5(3 (پیاپی 19) ):79-95. Available from: https://sid.ir/paper/240241/fa

    IEEE: کپی

    کاوه تیمورنژاد، علیرضا یوزباشی، و مجید ابراهیمی، “عوامل موثر بر آموزش شهروندی با تاکید بر توسعه پایدار شهری (مورد مطالعه: شهرداری زنجان)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19) ، pp. 79–95، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240241/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا