مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت راهبردی اقتصاد گردشگری (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 110

چکیده

 مدیریت بهینه گردشگری به ویژه در مناطقی که از توان ویژه ای برخوردار هستند, نقش مهمی در جذب سرمایه حاصل از این صنعت دارد. استان چهارمحال و بختیاری, یکی از مناطق دارای توان طبیعی گردشگرپذیر در ایران است که با وجود برخورداری از بسترهای طبیعی و محیطی مناسب برای بهره مندی از مزایای گردشگری, همچنان به عنوان یکی از حوزه های کمتر شناخته شده و کم برخوردار به شمار می رود؛ بنابراین شناخت نقاط قوت و ضعف مدیریت در حوزه گردشگری, یکی از رویکردهایی است که می تواند به روند تقویت شیوه و نگرش های مدیریتی سودآور, یاری رساند. پژوهش حاضر, از لحاظ روش, توصیفی- تحلیلی است و از مدل جامع مدیریت راهبردی دیوید و تکنیک SWOT برای تدوین راهبردها و از ماتریس QSPM برای اولویت بندی راهبردهای انتخابی استفاده شده است. داده های تحقیق با استفاده از تکنیک دلفی, از 120 نفر از خبرگان, مسوولان و مدیران حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری گردآوری شده است. نتایج, به شناسایی و تعیین ماموریت, چشم انداز, اهداف کمی و کیفی و ارائه راهبرد برای توسعه صنعت گردشگری استان انجامید. نتایج حاصل از ارزیابی عوامل داخلی و خارجی صنعت گردشگری استان بیانگر این بود که صنعت گردشگری این استان دچار ضعف می باشد و واکنش مناسبی نسبت به عوامل خارجی نداشته است. همچنین پس از شناسایی و اولویت بندی راهبردها با ماتریس QSPM مشخص شد ایجاد سایت های اینترنتی به منظور بازاریابی جاذبه های گردشگری استان, بالاترین اولویت را در میان راهبردهای انتخابی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، سمیرا. (1396). مدیریت راهبردی اقتصاد گردشگری (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری). اقتصاد و مدیریت شهری، 6(1 (پیاپی 21) )، 97-110. SID. https://sid.ir/paper/240249/fa

    Vancouver: کپی

    متقی سمیرا. مدیریت راهبردی اقتصاد گردشگری (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری). اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1396؛6(1 (پیاپی 21) ):97-110. Available from: https://sid.ir/paper/240249/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا متقی، “مدیریت راهبردی اقتصاد گردشگری (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری)،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 97–110، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا