مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه ابعاد شهرنشینی با رویکرد مکتب بازاریابی اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 96

چکیده

 شهرنشینی به عنوان شیوه غالب سکونت, روز به روز در حال گسترش است و مشکلات آن نیز افزایش می یابد. یکی از رویکردهای نوین برای رفع این معضلات, رهیافت بازاریابی اجتماعی است که از مفاهیم آن می توان برای ترویج اعتقادات, باورها, نگرش ها و رفتارهای انسانی مطلوب در سطح جامعه بهره برد. لذا هدف پژوهش حاضر, تبیین و معرفی رویکرد بازاریابی اجتماعی در ارتباط با مباحث برنامه ریزی شهری و شهرنشینی در ایران می باشد و با تمرکز بر ارائه رفتارها و ایده های اجتماعی صحیح به شهروندان و جامعه شهرنشین, سعی در ارائه راه حل برای برخی از معضلات شهری کشور دارد. روش تحقیق پژوهش حاضر, کیفی-اکتشافی است و جهت گردآوری اطلاعات, از روش های مصاحبه با خبرگان و مطالعات کتابخانه ای و اسنادی استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد بسیاری از معضلات شهرنشینی در ایران ریشه در باورها و هنجارهای نادرست شهروندان نسبت به محیط زندگی خود و چگونگی تعامل با مدیریت شهری دارد. همچنین مدل توسعه ابعاد شهرنشینی با رویکرد بازاریابی اجتماعی که مشتمل بر پنج گام پیاپی می باشد, استخراج گردید. نتیجه پژوهش نشان می دهد با استفاده از مکتب بازاریابی اجتماعی و راهکارهای آن می توان ضمن معرفی و ارائه رفتار مطلوب به شهرنشینان و شهروندان, زمینه های گذر شهرنشینی به سوی شیوه مطلوب را فراهم کرد و بر معضلاتی نظیر فرهنگ شهروندی, درآمد پایدار, مشارکت شهروندان, ترافیک, اسکان غیر رسمی, آلودگی هوا, ناهنجاری های اجتماعی و... فائق آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی نژاد، حسین، پوراحمد، احمد، قالیباف، محمدباقر، رهنمایی، محمدتقی، و حسینی، سیدعلی. (1393). توسعه ابعاد شهرنشینی با رویکرد مکتب بازاریابی اجتماعی. اقتصاد و مدیریت شهری، 2(8)، 79-96. SID. https://sid.ir/paper/240285/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی نژاد حسین، پوراحمد احمد، قالیباف محمدباقر، رهنمایی محمدتقی، حسینی سیدعلی. توسعه ابعاد شهرنشینی با رویکرد مکتب بازاریابی اجتماعی. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1393؛2(8):79-96. Available from: https://sid.ir/paper/240285/fa

    IEEE: کپی

    حسین حاتمی نژاد، احمد پوراحمد، محمدباقر قالیباف، محمدتقی رهنمایی، و سیدعلی حسینی، “توسعه ابعاد شهرنشینی با رویکرد مکتب بازاریابی اجتماعی،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 2، no. 8، pp. 79–96، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button