مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی اثربخش انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه در توسعه منابع انسانی با تاکید بر مدیریت شهری

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 98

چکیده

 سازمان ها, سالانه مبالغ سنگینی را به منظور بهبود عملکرد کارکنان خود در زمینه آموزش و یادگیری, سرمایه گذاری می کنند. با وجود توجه بسیار زیاد, به آموزش و برنامه های آموزشی, مطالعات انجام شده, حاکی از آن هستند که بسیاری از این برنامه ها, اثربخشی لازم را از حیث انتقال یادگیری ندارند و انتقال مهارت های آموخته شده به محیط کار به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های اثربخشی برنامه های آموزشی, به میزان بسیار اندکی صورت گرفته و نرخ بازگشت سرمایه حاصل شده برای آنها بسیار کم می باشد. لذا آگاهی از عوامل زمینه ساز یا مانع انتقال آموخته ها به محیط کاری و به تبع آن, بازگشت سرمایه در منابع انسانی, برای سازمان ها به ویژه بانک ها و شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است. از این رو, در این پژوهش, به بررسی مدل ها و پژوهش های موجود در خصوص انتقال یادگیری, پرداخته شد و یک الگوی اثربخش انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه در توسعه منابع انسانی با تاکید بر مدیریت شهری, ارائه گردید. نتایج پژوهش نشان داد که عمده ترین عوامل انتقال آموخته ها از محیط آموزشی به محیط کار شامل عوامل فردی و سازمانی می باشد. عوامل فردی, عواملی هستند که بر کاربرد دانش و مهارت کسب شده از محیط آموزشی در محیط کار, تاثیر می گذارند و شامل: انگیزش, نگرش, خودکارآمدی و ویژگی های شخصیتی می باشد. همچنین عوامل سازمانی, عواملی هستند که مربوط به محیط کاری هستند و انتقال یادگیری و کاربرد آنچه در دوره های آموزشی آموخته می شوند را تحت تاثیر قرار می دهند و شامل: فرصت کاربرد, حمایت, پاسخگویی, کارراهه, جو سازمانی و پیامدهای فردی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابیلی، خدایار، خرازی، سیدکمال، سبحانی نژاد، مهدی، و یوزباشی، علیرضا. (1394). تدوین الگوی اثربخش انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه در توسعه منابع انسانی با تاکید بر مدیریت شهری. اقتصاد و مدیریت شهری، 3(11)، 79-98. SID. https://sid.ir/paper/240313/fa

    Vancouver: کپی

    ابیلی خدایار، خرازی سیدکمال، سبحانی نژاد مهدی، یوزباشی علیرضا. تدوین الگوی اثربخش انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه در توسعه منابع انسانی با تاکید بر مدیریت شهری. اقتصاد و مدیریت شهری[Internet]. 1394؛3(11):79-98. Available from: https://sid.ir/paper/240313/fa

    IEEE: کپی

    خدایار ابیلی، سیدکمال خرازی، مهدی سبحانی نژاد، و علیرضا یوزباشی، “تدوین الگوی اثربخش انتقال یادگیری در راستای بازگشت سرمایه در توسعه منابع انسانی با تاکید بر مدیریت شهری،” اقتصاد و مدیریت شهری، vol. 3، no. 11، pp. 79–98، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button