مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش بارش مغزی بر خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 98

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی تاثیر روش بارش مغزی بر میزان خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. نمونه پژوهش 25 نفر هنرجوی دختر, مشغول به تحصیل در سال سوم رشته گرافیک شهرستان شاهیندژ در ناحیه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی بود, که با روش نمونه گیری دسترس هدفمند انتخاب شدند, و در دو گروه کنترل و آزمایش به ترتیب 15 و 10 نفر جایگزین شدند. برای سنجش خلاقیت, در قبل و بعد از اجرای روش بارش مغزی از آزمون تفکر خلاق تورنس (فرم ب) استفاده شد. روش بارش مغزی به مدت یک ماه در آموزش تصویرسازی گروه آزمایش اجرا شد. در این مدت گروه کنترل, آموزش معمول و سنتی را در تصویرسازی دریافت کرد و مداخله ای برای ارتقای سطح خلاقیت گروه کنترل در تصویرسازی انجام نگرفت. در پایان داده ها از طریق تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته های آماری پژوهش, فرضیه های تحقیق را مبنی بر تاثیر استفاده از روش بارش مغزی بر افزایش خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی تایید می کند. داده ها نشان می دهد روش بارش مغزی در افزایش خلاقیت گروه آزمایش در تصویرسازی موثر بوده است و تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و کنترل در مولفه های خلاقیت (ابتکار, بسط, انعطاف پذیری, سیالی) دیده می شود. از این رو پیشنهاد می شود از روش بارش مغزی در آموزش تصویرسازی برای دستیابی به ایده های خلاق بهره گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضازاده، هما، پورمحمدی، مرتضی، و حسن پور، فاطمه. (1392). بررسی تاثیر روش بارش مغزی بر خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 17(29)، 84-98. SID. https://sid.ir/paper/240808/fa

    Vancouver: کپی

    رضازاده هما، پورمحمدی مرتضی، حسن پور فاطمه. بررسی تاثیر روش بارش مغزی بر خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1392؛17(29):84-98. Available from: https://sid.ir/paper/240808/fa

    IEEE: کپی

    هما رضازاده، مرتضی پورمحمدی، و فاطمه حسن پور، “بررسی تاثیر روش بارش مغزی بر خلاقیت هنرجویان در آموزش تصویرسازی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 17، no. 29، pp. 84–98، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button