مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر محتوای دروس و خود رهبری بر امید به اشتغال دانشجویان مدیریت بازرگانی: نقش میانجی خودکارآمدی و خود تعیین کنندگی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 95

چکیده

 امید به اشتغال موضوعی است که در سال های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی کشور, افزایش تعداد دانشگاه ها و توسعه آموزش عالی از اهمیت بسیاری برخوردار گشته است, لذا, این پژوهش با هدف بررسی نیروهای درونی و بیرونی اثرگذار بر امید به اشتغال, به بررسی تاثیر محتوای کتب درسی و خودرهبری بر امید به اشتغال به طور مستقیم و با میانجی گری متغیر خودکارآمدی و خودتعیین کنندگی در میان دانشجویان سال سوم و چهارم رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه های سراسر کشور پرداخته است. ازاین رو, پژوهش حاضر به لحاظ هدف پژوهش, توصیفی, به لحاظ استراتژی های پژوهش, پیمایشی و به لحاظ شیوه گردآوری داده ها, پرسش نامه ای است. به منظور سنجش تاثیر متغیر مستقل بر وابسته, پرسش نامه پژوهش به صورت حضوری و اینترنتی و به روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس 450 نفر از اعضای نمونه توزیع گردید که در نهایت 402 پرسش نامه مناسب و بدون نقص جمع آوری شد و تجزیه و تحلیل گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS2 حاکی از آن است که محتوای درسی و خودرهبری به طور مستقیم و با میانجی گری خودکارآمدی و خودتعیین کنندگی بر امید به اشتغال موثر است, بنابراین, کلیه فرضیه های پژوهش مورد تایید خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محسن، ناصری، سحر، و آل طه، سیدحسن. (1393). بررسی تاثیر محتوای دروس و خود رهبری بر امید به اشتغال دانشجویان مدیریت بازرگانی: نقش میانجی خودکارآمدی و خود تعیین کنندگی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 18(34)، 67-95. SID. https://sid.ir/paper/240836/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محسن، ناصری سحر، آل طه سیدحسن. بررسی تاثیر محتوای دروس و خود رهبری بر امید به اشتغال دانشجویان مدیریت بازرگانی: نقش میانجی خودکارآمدی و خود تعیین کنندگی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1393؛18(34):67-95. Available from: https://sid.ir/paper/240836/fa

    IEEE: کپی

    محسن اکبری، سحر ناصری، و سیدحسن آل طه، “بررسی تاثیر محتوای دروس و خود رهبری بر امید به اشتغال دانشجویان مدیریت بازرگانی: نقش میانجی خودکارآمدی و خود تعیین کنندگی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 18، no. 34، pp. 67–95، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button