مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل ورود صنعت انیمیشن ایران به بازار بین المللی با روش نظریه مبنایی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 65

چکیده

 یکی از راه های توسعه ی یک کسب وکار, بزرگ شدن بازار هدف آن است و در کنار مشخصه های مختلف بازار هدف, مشخصه های جغرافیایی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین معیارهای انتخاب همواره مدنظر کسب وکارها بوده است. در این فرایند نیز افزایش گستره ی جغرافیایی بازار معمولاً به عنوان اولین راهبرد مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که این افزایش گستره از مرزهای جغرافیایی کشور مبدأ فراتر می رود, مقوله ی ورود به بازار بین المللی و بین المللی شدن کسب وکار موضوعیت می یابد. سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که یک مدل بازارگرا برای ورود استودیوهای انیمیشن ایرانی به بازار بین المللی چه ابعادی دارد. در این پژوهش پس از مطالعه ی پیشینه ی نظری مقوله ی ورود به بازار بین المللی و معرفی جایگاه صنایع خلاقه و مشخصاً صنعت انیمیشن در بازار بین الملل, مدلی پارادایمی برای ورود استودیوهای انیمیشن ایرانی به بازارهای خارج از مرزهای ایران ارائه شده است. پژوهش از نظر هدف توسعه ای کاربردی بوده و در زمره ی تحقیقات کیفی قرار می گیرد. ضمن اینکه روش مورد استفاده نیز روش کیفی نظریه مبنایی بوده است. مدل پارادایمی حاصل از تحلیل مصاحبه های عمیق, مشتمل بر پدیده اصلی (ورود استودیوی انیمیشن ایرانی به بازار بین المللی), علت ها (انحصار دولتی, پیشرفتت رقبا و جذابیت بازار), شرایط زمینه ای (پیشرفت تدریجی, سفارشی سازی, فعالیت مستقل, وابستگی به دولت) و مداخله گر (عوامل سیاسی, سیاستگذاری عمومی, رویکرد حرفه ای و تأمین سرمایه), کنش ها و تعاملات (بازاریابی محصول, شناخت بازار, شبکه سازی خارجی, فرم و محتوای محصول, مدیریت استراتژیک) و پیامدها (توسعه بازار بین المللی, فروش خارجی و سودآوری) استخراج شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، عظیم، فیض، داوود، و اسدی، محمد. (1397). ارائه مدل ورود صنعت انیمیشن ایران به بازار بین المللی با روش نظریه مبنایی. جهانی رسانه، 13(1 (پیاپی 25) )، 43-65. SID. https://sid.ir/paper/241167/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی عظیم، فیض داوود، اسدی محمد. ارائه مدل ورود صنعت انیمیشن ایران به بازار بین المللی با روش نظریه مبنایی. جهانی رسانه[Internet]. 1397؛13(1 (پیاپی 25) ):43-65. Available from: https://sid.ir/paper/241167/fa

    IEEE: کپی

    عظیم زارعی، داوود فیض، و محمد اسدی، “ارائه مدل ورود صنعت انیمیشن ایران به بازار بین المللی با روش نظریه مبنایی،” جهانی رسانه، vol. 13، no. 1 (پیاپی 25) ، pp. 43–65، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button