مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فهم دانش شخصی-عملی؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می دانند

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف پژوهش حاضر فهم دانش شخصی عملی معلمان بوده و به روش کیفی انجام شده است. فهم دانش شخصی عملی به ما در درک چرایی عملکرد معلمان و پس از آن به بازاندیشی روایت های شخصی و حرفه ای آن ها به منظور بهبود عمل معلم همراه خود او کمک می کند. این مطالعه در یکی از مدارس ابتدایی غیرانتفاعی پسرانه شهر تهران انجام شده است. نتایج حاصل از مطالعه نشان می دهد شرکت کنندگان از دانش غنی در زمینه عوامل موثر بر موفقیت در حرفه معلمی برخوردارند. با این حال داده های به دست آمده از مشاهدات, نشان از تفاوت بین آنچه معلم به عنوان ویژگی یک معلم موفق و تدریس موثر بیان می کند و آنچه در عمل اتفاق می افتد, دارند. ماهیت پویا و وابسته به موقعیت دانش عملی معلم, معانی و تفسیرهای متفاوت افراد مختلف از تجربیات و رویدادهای مشابه و عدم وجود بازاندیشی از عواملی هستند که باعث وجود این تفاوت ها می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگ، حمیده، مهرمحمدی، محمود، طلایی، ابراهیم، و موسی پور، نعمت اله. (1398). فهم دانش شخصی-عملی؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می دانند. نظریه و عمل در برنامه درسی، 7(13 )، 53-78. SID. https://sid.ir/paper/241860/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگ حمیده، مهرمحمدی محمود، طلایی ابراهیم، موسی پور نعمت اله. فهم دانش شخصی-عملی؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می دانند. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1398؛7(13 ):53-78. Available from: https://sid.ir/paper/241860/fa

    IEEE: کپی

    حمیده بزرگ، محمود مهرمحمدی، ابراهیم طلایی، و نعمت اله موسی پور، “فهم دانش شخصی-عملی؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می دانند،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 7، no. 13 ، pp. 53–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button