مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل میزان انتفاع سطوح مختلف بازار سیب زمینی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 94

چکیده

 حاشیه بازاریابی و نوسانات تولید و قیمت از جمله مباحث مهم در بازاریابی سیب زمینی بوده که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و حتی برنامه ریزان دولتی را به چالش انداخته است. نوسانات تولید, قیمت و روند فزاینده آن و همچنین کاهش قیمت در برخی از ماه های سال به خصوص فصل برداشت, افزایش قیمت در سطح عمده فروشی و خرده فروشی این محصول در ماه های مختلف سال های تحقیق, نارضایتی هایی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به وجود آورده است. مقاله حاضر با مطالعه اسنادی و کتابخانه ای و بر اساس اطلاعات دوره زمانی1386-1388 به تفکیک ماه ها (36 ماه) به تحلیل اقتصادی موضوعات مرتبط با بازاریابی به ویژه در زمینه تولید, قیمت, مسیر بازاریابی و حاشیه بازاریابی سیب زمینی پرداخته است. بر اساس یافته های تحقیق, به تفکیک ماه ها در فاصله زمانی سه ساله, تولیدکننده سیب زمینی به طور متوسط برای هر کیلوگرم 1900 ریال دریافت کرده ولی مصرف کننده سیب زمینی 4600 ریال پرداخته است. طی سال های مورد بررسی, میانگین سه ساله حاشیه خرده فروشی 2100 ریال, عمده فروشی 600 ریال و حاشیه کل سیب زمینی 2700 ریال بوده در صورتی که میانگین سهم تولید کننده از قیمت نهایی 40 درصد و سهم حاشیه بازاریابی 60 درصد بوده است.حاشیه بازاریابی در ایران رو به افزایش بوده بدون آنکه خدمات بازاریابی بهبود لازم را پیداکرده باشد. مدیریت نامنسجم بازار, نوسانات قیمت, مشکل نقدینگی تولیدکنندگان ونهایتا تعدد واسطه ها ازعوامل کلیدی اثرگذار برافزایش حاشیه بازاریابی سیب زمینی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برابری، علی. (1394). تحلیل میزان انتفاع سطوح مختلف بازار سیب زمینی در ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 23(91)، 75-94. SID. https://sid.ir/paper/24234/fa

    Vancouver: کپی

    برابری علی. تحلیل میزان انتفاع سطوح مختلف بازار سیب زمینی در ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1394؛23(91):75-94. Available from: https://sid.ir/paper/24234/fa

    IEEE: کپی

    علی برابری، “تحلیل میزان انتفاع سطوح مختلف بازار سیب زمینی در ایران،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 23، no. 91، pp. 75–94، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button