مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مسیر تاثیر نظام آموزش وپرورش کشور بر توسعه اقتصاد مقاومتی (مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف مقاله حاضر؛ بررسی, تبیین و تعیین میزان تاثیر نظام آموزش وپرورش کشور بر توسعه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی است. برای این منظور, از روش تحقیق آمیخته اکتشافی استفاده شده است. ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و فیش برداری کتابخانه ای و سپس تجزیه وتحلیل آن و کدگذاری باز و محوری, مفاهیم مرتبط با نظام آموزش وپرورش و اقتصاد مقاومتی شناسایی شد, سپس ازطریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان حوزه تعلیم وتربیت و اقتصاد مقاومتی, مفاهیم و مقوله های محوری مرتبط با توسعه اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد. یافته های بخش کیفی تحقیق نشان می دهد که نظام آموزش وپرورش کشور به کمک متغیرهای میانجی (اقتصاد مردم پایه, اقتصاد دانش بنیان, فرهنگ عمومی و سبک زندگی) می تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی, منجر شود. سپس برای انجام مرحله کمی پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. در بخش کمی با بهره گیری از مدل انعکاسی به تحلیل عاملی تاییدی پژوهش پرداخته شد. آزمون مدل های اندازه گیری انعکاسی ازطریق, آزمون پایایی مدل اندازه گیری, روایی همگرا و روایی واگرا مورد تبیین قرار گرفت. درادامه, میزان اثرگذاری متغیرها (اثر مستقیم و اثر غیرمستقیم) با بهره گیری از نرم افزار پی ال اس صورت گرفته است. یافته ها نشان می دهد که نظام آموزش وپرورش ازطریق متغیرهای میانجی رابطه مثبت و معنی داری با توسعه اقتصاد مقاومتی پیدا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی خطیر، سیدجلال، اسمعیلی گیوی، حمیدرضا، و فضائلی، احمد. (1398). تحلیل مسیر تاثیر نظام آموزش وپرورش کشور بر توسعه اقتصاد مقاومتی (مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 27 (دوره جدید)(43 )، 27-55. SID. https://sid.ir/paper/243388/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی خطیر سیدجلال، اسمعیلی گیوی حمیدرضا، فضائلی احمد. تحلیل مسیر تاثیر نظام آموزش وپرورش کشور بر توسعه اقتصاد مقاومتی (مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی). پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛27 (دوره جدید)(43 ):27-55. Available from: https://sid.ir/paper/243388/fa

    IEEE: کپی

    سیدجلال موسوی خطیر، حمیدرضا اسمعیلی گیوی، و احمد فضائلی، “تحلیل مسیر تاثیر نظام آموزش وپرورش کشور بر توسعه اقتصاد مقاومتی (مبتنی بر تعلیم وتربیت اسلامی)،” پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 27 (دوره جدید)، no. 43 ، pp. 27–55، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243388/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button