مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

175
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزش های حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزش های اخلاق اسلامی: رویکرد اکتشافی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزش های حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزش-های اخلاق اسلامی است. روش پژوهش, ترکیبی با طرح اکتشافی متوالی در دو مرحله ی مجزای تحلیل محتوای کیفی و زمینه یابی است. جامعه ی آماری شامل 821 مدرسه ی دوره ی اوّل متوسطه و متوسطه ی نظری استان کردستان است. داده های کیفی به شیوه ی هدفمند ازطریق منابع چندگانه گردآوری شد و اشباع نظری مدنظر قرار گرفت. اعتبار داده های کیفی ازطریق گروه کانونی حاصل شد. داده های کمّی ازطریق پرسشنامه در نمونه ای به حجم 350 نفر که به شیوه ی خوشه ای چندمرحله-ای انتخاب شده بود, گردآوری و با فن مدل یابی معادلات ساختاری, آزمون فریدمن و تی تک نمونه ای تحلیل شد. حاصل یافته های کیفی, تدوین مدل باورها و ارزش های حمایتی در ابعاد: 1. ارزش های معنوی شامل ایمان, تقوا و عبادت؛ 2. ارزش های اخلاق فردی شامل عفت و پاکدامنی, کسب حلال, بهداشت و سلامت و اعتدال؛ 3. ارزش های اخلاق حرفه ای شامل توسعه ی حرفه ای, مسئولیت پذیری و مشارکت؛ و 4. ارزش های اخلاق اجتماعی شامل عدالت, آداب معاشرت, وحدت و اصلاح بود. نتایج یافته های کمّی حاکی از برازش خوب مدل و معنی داری تفاوت اولویت ها بین ابعاد مدل در جامعه ی آماری بود. همچنین, وضعیت موجود مدارس در ابعاد مدل, بالاتر از میانگین و در سطح مطلوب قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس پور، عباس، عبدالهی، حسین، رحیمیان، حمید، غلامی، خلیل، و زندیان، هادی. (1397). طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزش های حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزش های اخلاق اسلامی: رویکرد اکتشافی. مطالعات رفتار سازمانی، 7(4 (پیاپی 28) )، 111-138. SID. https://sid.ir/paper/245495/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پور عباس، عبدالهی حسین، رحیمیان حمید، غلامی خلیل، زندیان هادی. طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزش های حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزش های اخلاق اسلامی: رویکرد اکتشافی. مطالعات رفتار سازمانی[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):111-138. Available from: https://sid.ir/paper/245495/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس پور، حسین عبدالهی، حمید رحیمیان، خلیل غلامی، و هادی زندیان، “طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزش های حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزش های اخلاق اسلامی: رویکرد اکتشافی،” مطالعات رفتار سازمانی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 111–138، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button