مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 63

چکیده

 با ورود قطار تندرو به تونل, یک موج فشاری در جلوی قطار به وجود می آید. همین امر عامل ایجاد پدیده پیستونی در تونل است که تمام جریان هوای درون تونل را تحت تاثیر قرار می دهد. این پدیده در بلندمدت باعث مشکلاتی از جمله تخریب لایه های دیواره تونل, تهدید امنیت مسافران, تهویه ایستگاه های زیرزمینی و حتی در مواردی آسیب به قطار می شود. در این پژوهش, این پدیده برای ورود یک قطار از نوع ICE2 به تونل تک خط مورد بررسی قرار گرفته است. شبیه سازی با استفاده از حل عددی در نرم افزار محاسبات سیالاتی انسیس فلوئنت, به روش اسلایدینگ مش, به صورت سه بعدی, تراکم ناپذیر و مغشوش انجام شده است. برای اطمینان از روش عددی, سرعت جریان درون تونل با یک تست تجربی صحت سنجی شده است. شبیه سازی ها برای قطار با سرعت های 60, 80 و 100 متر بر ثانیه انجام شده است. نتایج کلی نشان از آن دارد که هر چه سرعت قطار افزایش داده شود, در نتیجه آن, دامنه فشار و سرعت موج هوایی تولید شده افزایش می یابد. در نهایت, میزان استحکام شیشه روبروی قطار در مقابل حداکثر موج هوای ایجاد شده مورد مطالعه قرار گرفته و محدوده ی مجاز سرعت قطار در ورود به تونل قابل برداشت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، مهرداد، و طلایی، محمدرضا. (1397). تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(3 (پیاپی 15) )، 45-63. SID. https://sid.ir/paper/251490/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری مهرداد، طلایی محمدرضا. تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(3 (پیاپی 15) ):45-63. Available from: https://sid.ir/paper/251490/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد جعفری، و محمدرضا طلایی، “تحلیل و مدل سازی موج فشاری ایجاد شده در ورود قطار تندرو به تونل،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15) ، pp. 45–63، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button