مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر افزودنی آهک هیدراته بر پارامترهای عملکردی مخلوط آسفالتی نیمه گرم (WMA)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 مخلوط های آسفالتی نیمه گرم, در قیاس با مخلوط های آسفالتی متداول, دارای مزایا و معایبی می باشند. بیشتر مزایای مخلوط های آسفالتی نیمه گرم به دمای کم تولید, ملاحظات زیست محیطی, پیرشدگی کمتر قیر, کاهش مصرف سوخت و افزایش مدت زمان امکان اجرای آسفالت در طول سال مربوط می شود. در مورد معایب این نوع مخلوط آسفالتی نیز می توان به عملکرد ضعیف این آسفالت در مورد مساله حساسیت رطوبتی اشاره داشت. در این تحقیق, اثر آهک هیدراته, که نوعی ماده اصلاح کننده در موارد مشابه به حساب می آید, بر اصلاح این خاصیت بررسی شده است. همچنین, بهبود سایر خواص عملکردی نظیر مقاومت شیارشدگی, مدول برجهندگی و مقاومت خزشی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در انتخاب ماده اصلاح کننده سعی بر آن شد تا مساله هزینه و قابلیت دسترسی برای تولید تا حد امکان مورد توجه قرار داده شود تا مزیت عمده آسفالت نیمه گرم, که کاهش هزینه های تولید مخلوط مذکور می باشد, به قوت خود باقی بماند. بدین منظور, مقادیر مختلف آهک هیدراته (صفر, 1, 2, 3 و 4 درصد وزن کل مصالح سنگی) به عنوان فیلر به مخلوط آسفالتی نیمه گرم اضافه شد و آزمایش های خزش, حساسیت رطوبتی, مدول ارتجاعی و شیارشدگی انجام شد. از نتایج به دست آمده این گونه نتیجه گیری شد که آهک هیدراته می تواند به عنوان یک اصلاح کننده ضد عریان شدگی و مقاوم در برابر حساسیت رطوبتی در مخلوط های آسفالتی نیمه گرم مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این ماده به عنوان جایگزین بخشی از فیلر در مخلوط های آسفالتی نیمه گرم به میزان 2% وزن مصالح سنگی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زیاری، حسن، دیواندری، حسن، و یاوری، علی محمد. (1395). تاثیر افزودنی آهک هیدراته بر پارامترهای عملکردی مخلوط آسفالتی نیمه گرم (WMA). مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 2(1)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/251543/fa

    Vancouver: کپی

    زیاری حسن، دیواندری حسن، یاوری علی محمد. تاثیر افزودنی آهک هیدراته بر پارامترهای عملکردی مخلوط آسفالتی نیمه گرم (WMA). مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1395؛2(1):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/251543/fa

    IEEE: کپی

    حسن زیاری، حسن دیواندری، و علی محمد یاوری، “تاثیر افزودنی آهک هیدراته بر پارامترهای عملکردی مخلوط آسفالتی نیمه گرم (WMA)،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 2، no. 1، pp. 1–16، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251543/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button