Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

562
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر انواع کانون توجه بر اجرای عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 234

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر انواع کانون توجه بر اجرای عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش آموزان و تعامل بین نوع کانون توجه و سطح آمادگی جسمانی بود. تعداد 12 دانش آموز با سطح آمادگی جسمانی بالا و 12 دانش آموز با سطح آمادگی جسمانی پایین با دامنة سنی 17-15 سال به روش نمونه گیری هدفمند, به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. آزمودنی ها اجزای عضلانی-اسکلتی آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت (درازو نشست, خم شدن به جلو و بارفیکس اصلاح شده) را طی سه روز و با فاصلة یک هفته ای بین روزها انجام دادند. در روز اول, دستورالعمل توجهی ارائه نشد. در روزهای دوم و سوم, آزمودنی ها تمرکز بیرونی یا درونی را به طور تصادفی و همتراز شدة متقابل اتخاذ کردند. تحلیل داده ها با روش های آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و تعقیبی حداقل تفاوت معنی دار انجام شد. نتایج نشان داد که در گروه آمادگی جسمانی بالا, تمرکز بیرونی نسبت به درونی یا کنترل باعث برتری معنادار در آزمون های درازو نشست, خم شدن به جلو و بارفیکس اصلاح شده می شود. همچنین, در گروه آمادگی جسمانی پایین, تمرکز بیرونی نسبت به درونی یا کنترل به اجرای بهتر معنا دار در آزمون های خم شدن به جلو و بارفیکس اصلاح شده منجر می شود. تمرکز درونی نسبت به کنترل به برتری معنا دار در آزمون بارفیکس اصلاح شدة گروه آمادگی جسمانی بالا منجر می شود. براساس نتایج, ارائة دستورالعمل تمرکز بیرونی منجر به برتری اجرا در ارزیابی اجزای عضلانی-اسکلتی آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت, صرف نظر از سطح مهارت می شود. همچنین, درحین ارزیابی باید از ارائة دستورالعمل تمرکز درونی به ویژه در افراد با سطح آمادگی جسمانی بالا اجتناب شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پهلوان یلی، مجید، و شهبازی، مهدی. (1397). تأثیر انواع کانون توجه بر اجرای عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش آموزان. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(14 )، 217-234. SID. https://sid.ir/paper/252129/fa

    Vancouver: کپی

    پهلوان یلی مجید، شهبازی مهدی. تأثیر انواع کانون توجه بر اجرای عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش آموزان. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(14 ):217-234. Available from: https://sid.ir/paper/252129/fa

    IEEE: کپی

    مجید پهلوان یلی، و مهدی شهبازی، “تأثیر انواع کانون توجه بر اجرای عوامل آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش آموزان،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 14 ، pp. 217–234، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا