مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 26

چکیده

 صفحه لاستیکی زیر تراورس در مناطق متعددی از جمله مناطقی که بایستی انتقال ارتعاشات به محیط اطراف محدود شود مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر تمامی مزایا, این عناصر در زمینه کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خط, بهبود هندسه خط, کاهش ضخامت بالاست مورد نیاز, کاهش ارتعاشات و سر و صدای ناشی از عبور ناوگان ریلی و غیره موثر باشد. طبق بررسی های انجام شده در سطح بین المللی در خصوص ارزیابی های مربوط به تاثیر این صفحات در مقاومت جانبی خط, نشان می دهد که عوامل گوناگونی در مقاومت جانبی خط موثر می باشد که از آن جمله می توان به به کیفیت تماسی و تراکم دانه های بالاست, اندازه عرض شانه بالاست, ضخامت بالاست و فاصله بین تراورس ها اشاره کرد. بنابراین استفاده از پدهای ارتجاعی بویژه در مسیرهای با قوس های تند که در آنها موضوع مقاومت جانبی خط حائز اهمیت می باشد, مستلزم روشن بودن تاثیر این المان در مقاومت جانبی خط می باشد. به همین منظور در این مقاله مقاومت جانبی خط به کمک روش تراورس منفرد و تجهیزات مربوط به آن به صورت میدانی اندازه گیری و ارائه شده است. در این پژوهش برای بررسی مقاومت جانبی خط از 150 عدد پد زیر تراورس پلی اورتانی کمپانی گتزنر اتریشی با دو سختی متفاوت استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی های میدانی انجام شده در این زمینه نشان داد که استفاده از پدهای الاستیک سخت در زیر تراورس سبب افزایش 9.6 درصدی مقاومت جانبی خط می گردند و استفاده از نوع نرم آنها در زیر تراورس, سبب کاهش 2.54 درصدی مقاومت جانبی خط می شوند و این در حالی است که با کاهش سختی پدها نرخ کاهش مقاومت جانبی خط افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منیرعباسی، آرمین، شاهرخی نسب، اسماعیل، و ذاکری، جبارعلی. (1395). بررسی میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن. مهندسی سازه و ساخت، 3(1)، 14-26. SID. https://sid.ir/paper/252599/fa

    Vancouver: کپی

    منیرعباسی آرمین، شاهرخی نسب اسماعیل، ذاکری جبارعلی. بررسی میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن. مهندسی سازه و ساخت[Internet]. 1395؛3(1):14-26. Available from: https://sid.ir/paper/252599/fa

    IEEE: کپی

    آرمین منیرعباسی، اسماعیل شاهرخی نسب، و جبارعلی ذاکری، “بررسی میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن،” مهندسی سازه و ساخت، vol. 3، no. 1، pp. 14–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button