مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روش های آموزشی امام رضا (ع) با تکیه بر مسند الامام الرضا (ع)

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 69

کلیدواژه

مسند الامام الرضا (ع)Q2

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل روش های آموزشی امام رضا (ع) با تکیه بر مسند الامام الرضا (ع) انجام شده است. نوع پژوهش, کاربردی و روش آن تحلیل مفهومی و اسنادی است. جامعه پژوهش متنی و شامل کلیه مضامین مرتبط با روش های آموزشی امام رضا (ع) در مسند آن حضرت است که به صورت هدفمند و در راستای سوالات پژوهش انجام گرفته است. یافته های پژوهش حاکی است که روش های آموزشی امام رضا (ع) در برگیرنده فنون آسان ساز شامل دسته بندی مطالب, جملات کوتاه و بهره گیری از داستان, فنون جلب توجه مخاطب شامل تاکید بر اهمیت مطلب, استفاده از کلمات خطابی و استفاده از ادات تنبیه و تحضیض, شیوه های عینیت بخش شامل ذکر مثال و تشبیه و شیوه پرسش و پاسخ شامل طرح پرسش ابتدایی از سوی امام (ع) و پاسخ آن از سوی شاگرد با تایید, تصحیح و تکمیل آن از سوی امام (ع), طرح پرسش های احتمالی و پاسخ آن توسط امام (ع) و طرح پرسش ابتدا از سوی شاگرد و پاسخ توسط امام (ع) است. نتیجه آن که از میان روش های نام برده, پرسش و پاسخ از بیشترین اهمیت برخوردار است. استفاده از این روش توسط امام رضا (ع) سبب ایجاد روحیه پرسش گری در مخاطبان و موجب افزایش انگیزه یادگیری و شرکت فعال شاگرد در فرایند آموزش می شود و با تقویت قوه تفکر, تعمیق و تمرکز بر زوایای آموزش را در پی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قطبی، ثریا، رهنما، اکبر، رهبری پاک، نسرین، و نجفی، حسن. (1395). تحلیل روش های آموزشی امام رضا (ع) با تکیه بر مسند الامام الرضا (ع). فرهنگ رضوی، 4(16 )، 47-69. SID. https://sid.ir/paper/253757/fa

    Vancouver: کپی

    قطبی ثریا، رهنما اکبر، رهبری پاک نسرین، نجفی حسن. تحلیل روش های آموزشی امام رضا (ع) با تکیه بر مسند الامام الرضا (ع). فرهنگ رضوی[Internet]. 1395؛4(16 ):47-69. Available from: https://sid.ir/paper/253757/fa

    IEEE: کپی

    ثریا قطبی، اکبر رهنما، نسرین رهبری پاک، و حسن نجفی، “تحلیل روش های آموزشی امام رضا (ع) با تکیه بر مسند الامام الرضا (ع)،” فرهنگ رضوی، vol. 4، no. 16 ، pp. 47–69، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253757/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button