مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل انتشار اوراق تجاری اسلامی برای شرکت های بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 70

چکیده

 اوراق تجاری یک ابزار بدهی کوتاه مدت است که توسط یک شرکت, معمولا برای تامین مالی و برآوردن تعهدات کوتاه مدت منتتشر می شود. ناشرین اوراق تجاری شامل شرکت های مختلف با انواع فعالیت های مالی, صنعتی و بازرگانی هستند که در جهت تامین مالی نیازهای مالی کوتاه مدت و فصلی خود و نیز سرمایه در گردش مورد نیاز دائمی, از انواع اوراق تجاری استفاده می کنند همچنین این اوراق جایگزین مناسبی برای وام های بانکی می باشد. بنابراین شرکت های بازرگانی نیز می توانند بمنظور ایفای تعهدات کوتاه مدت و جاری خود و تامین نقدینگی و موجودی کالای تجاری, اقدام به انتشار اوراق تجاری نمایند و با توجه به دوره گردش عملیات در شرکت های بازرگانی, که بطور معمول, کوتاه مدت و کمتر از یک سال است, این اوراق قابلیت تطبیق خوبی با نیازهای مالی و نقدینگی شرکت های بازرگانی دارد. از طرف دیگر این ابزار در نظام حقوقی و قانونی غربی طراحی شده است و عدم تطابق این اوراق با مقررات شریعت, مانع اصلی انتشار آن در بازارهای مالی اسلامی می باشد. البته مالی اسلامی این قابلیت را دارد که اوراق تجاری را در چارچوب عقود تجویزشده در فقه, طراحی نماید. این تحقیق با مطالعه تطبیقی و با نظرسنجی از خبرگان, مدل انتشار اوراق تجاری اسلامی را برای استفاده شرکت های بازرگانی ارائه می نماید بطوریکه ضمن تحقق شرایط و کارکرد اوراق تجاری, با توجه به نوع فعالیت شرکت های بازرگانی, ضوابط و شرایط اوراق اسلامی را رعایت می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصباحی مقدم، غلامرضا، فدایی نژاد، محمداسماعیل، و سجادی، سیدعلی. (1393). تبیین مدل انتشار اوراق تجاری اسلامی برای شرکت های بازرگانی. تحقیقات مالی اسلامی، 4(1 (پیاپی 7))، 45-70. SID. https://sid.ir/paper/254960/fa

    Vancouver: کپی

    مصباحی مقدم غلامرضا، فدایی نژاد محمداسماعیل، سجادی سیدعلی. تبیین مدل انتشار اوراق تجاری اسلامی برای شرکت های بازرگانی. تحقیقات مالی اسلامی[Internet]. 1393؛4(1 (پیاپی 7)):45-70. Available from: https://sid.ir/paper/254960/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا مصباحی مقدم، محمداسماعیل فدایی نژاد، و سیدعلی سجادی، “تبیین مدل انتشار اوراق تجاری اسلامی برای شرکت های بازرگانی،” تحقیقات مالی اسلامی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 45–70، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/254960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button